livetiumea

Alla inlägg under augusti 2010

Av Erika - 31 augusti 2010 19:18

Tjolahoppsanhejsan!


Idag har varit en riktigt tuff dag men massa hemlängtan och saknad, JAG SAKNAR ER ALLA DÄR BORTA<3 (vill försöka att inte skriva hemma eftersom det här ska vara hemma)


Hade inget obilgatoriskt på universitetet idag, bara hur man loggade in på studentplattformen och det har jag redan gjort själv och sen så var jag inte riktigt i form då när det var annars tänkte jag att jag skulle stuckit iväg men det blev inte riktigt så..

I förmiddags så cyklade jag iväg en sväng in till stan, med brorsan som kartläsare i telefonen, cyklade väl en aning fel men jag kom fram till slut.. sen skulle jag försöka hitta till ett ställe som heter apberget och det gick ju som det gick för när brorsan skulle förklara vägen så höll jag på att hamna vid ett helt annat apberg så jag gav upp det och cyklade hem xD


När jag väl var hemma så käkade jag lunch och sen blev jag skit deppig för det kändes som att jag inte hittade någonstans eller nått, att allt bara blev fel, men så kom hon som jag hyr av och frågade om vi skulle cykla en sväng så hon kunde visa vägen så då gjorde vi det så nu vet jag vart apberget är, jag trodde det var något mer än en trappa men så var det inte xD


Imorn är det något som heter stadskampen eller nått sånt så det var därför jag behövde veta vart apberget låg..


  

Umeå har inte direkt visat sin bästa sida sen jag kom upp.. det bara regnar, regnar och regnar.. xD


Nu ska jag snart göra lite te och kolla på fångarna på fortet :)


Ha en bra kväll och godnatt när ni nu ska sova;P


  

Av Erika - 31 augusti 2010 08:41

Godmorgon

Jag vet att det blir sjukt dåligt med bloggande just nu men jag har fortfarande inte fått ordning på mitt internet, har bara det mobila och det är skit segt framför allt på eftermiddagarna/kvällarna så då orkar jag inte anstränga mig att blogga eftersom att det tar typ 100 år att skriva..


Idag har jag bara info om cambro, som är universitetets student plattform, och den börjar 14.30 innan det tänkte jag ta mig en cykeltur in till stan för att se vart jag ska och hur lång tid det tar, ska in dit imorn kväll nämligen för då är det typ stadskamp eller något sådant (:


Klassen jag har kan nog bli riktigt bra bara vi lär känna varandra, det kändes iaf bra igår.. det var blandade några helt färska från gymnasiet och andra som var mellan 30-40 år..


 

Byrån           min diskplats                 skåpet där      kyl, frys, spis, mikro

                                                  
     jag har porslin| köksbord  

                                                  
     och sånt


Köksbordet                   soffan                      garderoben

  

   

sängen


Det ser inte alls ut som det gör på bilderna nu eftersom jag har fått in mina grejor så någon dag när jag orkar fota så ska ni får nyare bilder men såhär ser det ungefär ut iaf :)


Nu ska jag äta frukost, klä på mig och sticka ut på en cykeltur :)

Ha en bra dag


  


Av Erika - 30 augusti 2010 08:27

Godmorgon


Jag tror att det är en god morgon idag iaf, jag är nervös som sjutton.. Jag har fjärilar i magen och jag typ skakar xD


Gårdagen var riktigt jobbig men efter att jag pratat med mamma på kvällen sen hon hade kommit hem så kändes det lite bättre iaf :)


Jag vet inte vad jag ska göra, förutom typ klä på mig och packa lite grejor i ryggsäcken, tänkte ladda upp bilderna men jag har insett att jag måste ta nya eftersom att jag tog bilderna innan jag packade upp allting fast ni kanske vill se hur det såg ut då också? kommentera så jag får veta för i så fall lägger jag upp både dom och nya bilder som det blev sen jag kom i ordning :)


Om 1,5 timme börjar jag på Umeå universitet - lärarprogrammet för förskola och förskoleklass!!! GAAAAAAAH...


Nu ska jag kissa och klä på mig uppdaterar mer när jag kommer hem och har gjort min första dag :)


Ha en bra dag


  

Av Erika - 29 augusti 2010 12:04

Nu har jag lugnat ner mig lite medan jag har fyllt i den här xD nu blir det uppackning!


Nämn något som gjorde dig glad igår: Att det kändes så bra med rummet
Vad gjorde du kl 08 imorse: hade precis kommit in efter en cykeltur till skolan – i spöregn.
Vad gjorde du för 15 min sedan: grät
Det sista du sa högt: Hejdå
Det senaste någon sa till dig: Jag kanske ringer något under resan
Vad har du druckit idag: te och mjölk
Vad var det senaste du åt: smörgås
Vad var det senaste du köpte: massa mat igår
Vad är det för färg på din ytterdörr: vit
Vad är det för väder hos dig nu: regnregnregn
Godaste glassmaken: vanilj med krossad choklad
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: nää
Sover du tungt: oftast
Drömmer du mardrömmar: det händer
Trivs du med ditt jobb: har inget jobb
Favoritklädsel: tights och klänning/kjol
Favoritlåt just nu: ingen speciell men alltid tAKiDA <3
Vad ser du om du tittar till höger: massa grejor och golvet
Vad gör dig glad just nu: -
Vad ska du göra härnäst: skruva ihop byrån jag köpte för en stund sen
Höger eller vänsterhänt: höger
Humör just nu: ledsamt
Favoritgodis: sega, sura eller choklad
Kläder just nu: mjukisbyxor, linne, långärmad och underkläder
Sommarplaner: har inte kommit så långt i planeringen
Hur många kuddar sover du med: har 3 men sover på 1
Spelar du något instrument: har spelat tvärflöjt
Morgon eller nattmänniska: morgon
Vad är viktigast för dig: vännerna
Är du kittlig: JA! Galet kittlig
Snarkar du: dom säger det dom som varit vakna – själv sover jag..
Stjärntecken: vädur
Äckligaste insekten: alla olika kryp
Längtar du mest efter just nu: morgondagen tror jag faktiskt



Av Erika - 29 augusti 2010 11:29

Tjo.


Tomt och tyst är det nu. mamma har precis åkt så jag har ingen att prata med längre "/ helt ensam i en stad där jag inte känner en enda kotte, helt ensam i ett stort hus, i mitt rum som jag hyr. Familjen som bor här är inte hemma.. Om ändå dom hade varit hemma så det hade varit lite ljud så hade det var betydligt lättare men det enda som hörs är kylskåpets surrande.. får nog ta och sätta på lite musik..


Ska ta och komma igång med uppackandet lite mer - har precis varit och köpt en byrå som jag ska försöka sätta ihop..


Tårarna rinner men jag ska vara stark nu, jag ska bli självständig och klara mig själv! Jag ska, Jag ska, Jag ska!


  

Av Erika - 29 augusti 2010 05:32

Godmorgon


En väldigt tidig morgon idag med - VARFÖR?!?! jag har sovit helt okej i natt vaknat några gånger, men det är sådant man får räkna med när man precis flyttat :) Det var iaf väääldigt skönt att mamma stannade kvar annars hade det känts vääldigt tomt första natten..


Idag ska vi först äta frukost (MUMS) sen ska vi ta en cykeltur till universitetet för att se vart jag ska imorn, sen ska vi köpa en byrå och sen åker mamma hem    buhuhuhu

När hon åkt ska jag fortsätta packa upp sen ska jag ta och ladda upp bilderna från gårdagen så dom kommer i eftermiddag/ikväll :)


Nu kanske man ska försöka sova lite till - får se hur det går :)


  

Av Erika - 28 augusti 2010 21:09

Godkväll!


Nu är jag på plats i Umeå, har bara mitt mobila internet och det är SJUKT segt, men jag ska prata dom jag hyr av imorn när dom kommer hem igen och se om vi kan lösa det med internetet som jag ska ha genom dom :)


Resan upp gick kanon bra, jag tänkte att jag skulle bloggat men jag hade glömt bort min pinkod till mitt mobilabredband och simkortet låg i bagaget och cykeln satt ivägen för att öppna så det blev uppdatering på bilddagboken istället (: http://eraaijka.bilddagboken.se :)


När vi kommit hit och fått in alla grejor och blivit visade runt i huset så åkte vi till Coop och handlade massa grejor xD eller aa det gick på över 1000 kr men det blir lätt så när man ska bashandla - mjöl, socker, diskmedel, tvättmedel osv..

sen skaffade jag medmera kort också xD vuxenpoäng hit xD

Jag är ju egentligen en ICA människa - eftersom vi alltid har handlat på ICA, men nu blir det till att vänja om sig och byta butik eftersom att ICA ligger låååååångt borta xD haha


   Det ska nog bli bra det också :)


Efter handlingen så packade jag först upp maten, självklart, och sen började jag packa upp lite av det andra också, även fast jag inte tänkt göra det egentligen men jag har nog grejor så jag klarar mig imorn xD om inte annat så har jag bilder jag kan sitta och fixa med, ladda upp här och kanske lite på ansiktsboken xD


Nu blev det ett väldigt långt inlägg men nu ska jag sova xD imorn ska jag och mamma cykla till universitetet så att jag vet vart jag ska ta vägen på måndag och hur lång tid det tar (:


  


NU!

Av Erika - 28 augusti 2010 06:05

Godmorgon


Idag blev det en tidig morgon, mycket tidig, till och med 30 minuter innan klockan ringde - men det har väl sin orsak kanske att man inte kan sova.

JAG FLYTTAR IDAG!!! NERVÖÖÖS!!


nu ska vi åka


Ha en bra dag alla så ska jag försöka uppdatera er om resan :)


  

Ovido - Quiz & Flashcards