livetiumea

Alla inlägg under augusti 2013

Av Erika - 15 augusti 2013 06:42

Godmorgon!
passar på att uppdatera nu, kan ändå inte sova...
I tisdags på körlektionern gick det hyfsat gjorde en del missar som jag inte borde göra över huvud taget... men som tur är hade jag ju tid att rätta till det.

Igår var det först halkbanan på förmiddagen - så satans roligt att halka runt i kontrolllerade former! sen efter lunch hade jag körlektion som gick helt åt skogen... ingenting fungerade och allt gick bara dåligt.. jag hade son tur var en lektion till senare på eftermiddagen och den gick mycket bättre :-) läraren sa att jag gick från IG till VG!

hoppas ni får en bra dag allihopa :-)

Av Erika - 12 augusti 2013 21:19

Godkväll!

då var första dagen på denna vecka slut sjukt vad fort det går...
Idag har jag kört 5 lektioner allt som allt och det har gått riktigt bra :-) funkat med allt son ska funka, måste bara få lite bättre koll på döda vinkeln och verkligen titta innan jag blinkar, men annars funkar det bra!

imorn börjar jag inte för ens 10 så hoppas att jag kan sova lite längre än senaste mornarna :-)
Gnatt

Av Erika - 11 augusti 2013 21:08

Godkväll!

den här dagen har varit längst på hela veckan, den har känts som en evighet och lite till.
plugget har gått trögare än trögast somnade när jag satt och gjorde repititionerna "/

nu ska jag sova så jag orkar upp och köra imorn :-)
Gnatt!

Av Erika - 10 augusti 2013 22:02

Godkväll!
Idag har varit en lugn dag, förmiddagen bara försvann iom att många sov längre än vad dom gjort i veckan..
vid 12.15 tiden stack vi några stycken till ettt gym här i närheten där vi får träna för 50 kr via trafikskolan - det var riktigt härligt men man blev seg efteråt har inte tränat på så längr nu så det är skamligt "/

eftermiddagen har spenderats framför datorn och repeterat alla testproven ännu en gång och jag klarade allt uyom repetitionen på första försöket vilket känns helt okej nu gäller det bara att hålla glöden uppe resten av veckan också!

imorn har jag inga planer för dagen mer än plugg!
Gnatt :-)

Av Erika - 9 augusti 2013 21:37

Godkväll!
blev visst ingen uppdatering igår, var rätt trött igår kväll så jag glömde visst av att uppdatera :-P
men igår körde jag 80 minuter blev lite backning, parkering (både köra och backa in) och rondellkörning :-)

Idag fick jag köra i stan för första gången och idag kom även första bakslaget - 3 motorstopp i samma korsning "/ och sen blev det lite annat tok också som tog alla mina krafter så när jag kört klart la jag mig i sängen och sov en stund :-)

ikväll har jag och en till tjej härifrån varit ute på en ganska lång promenad, så skönt att komma härifrån lite och bara njuta av naturen runtomkring här :-)

nu är det helg oxh fritt från körning på 2 dagar får se om jag uppdaterar nått annara blir det på måndag :-)
Gnatt

Av Erika - 7 augusti 2013 21:36

godkväll!

dag tre på insensivkursen är över - vart i hela friden tar tiden vägen? halva första veckan gjord.
Idag har jag kört 2x80 minuter på förmiddagen körde vi en del växling men i huvudsak vändningar och parkering och på eftermiddagen nötte vi mycket växling och en del krypköring :-)
teorin går också rätt bra, pluggar flera timmar per dag så man är riktigt slut i huvudet såhär på kvällskvisten!

nu ska jag sova så jag orkar med morgondagens teori och körning!
Gnatt

Av Erika - 6 augusti 2013 21:25

Godkväll allihopa!

skriver väl mest för min egen del men det kanske är någon där ute som får för sig att läsa :-)
Idag hade jag första dubbellektionen ned körläraren och det gick rätt så bra, övade på start i backe, växling och backa runt hörn.
dessa 2 (egentligen 3) lektionerna har gått ganska bra så väntar bara på bakslaget nu snart...
imorn är jag först dubbellektionen på morgonen sen teorilektion och sen en till dubbellektionen på eftermiddagen :-) härligthärligt!

nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen :-)
Gnatt

Av Erika - 5 augusti 2013 20:19

Tjo!


År och dar sen jag skrev här senast men tänkte försöka skriva lite nu när jag är på intesivutbildning för körkortet - mest för att ha kvar för egen del sen..


Första körlektionen genomfördes idag och det gick bra - fick rätt mycket positivt från läraren att jag kört innan och sånt där vilket kändes skönt sen fick jag en del att tänka på också och det var bara bra :) 


resten av dagen har jag pluggat teori och pratat med folket här typ :P man gör inte så mycket mer, många håller sig väldigt mycket på rummet och pluggar så det är lugnt och skönt här!


ha det så bra!

Ovido - Quiz & Flashcards