livetiumea

Alla inlägg under augusti 2011

Av Erika - 31 augusti 2011 21:04

Godkväll!!


Näst sista natten i bålsta för den här gången.. För 3 månader sen stod jag på stationen i ume och väntade på tåget som skulle ta mig hit och nu ska jag snart tillbaka igen.. blandade känslor, mest kul ska det bli! ser verkligen fram emot hösten nu och allt som kommer ske, träffa alla vänner igen och komma igång med plugget! Känns konstigt att skriva men har nog saknat det faktiskt :P haha.. sjukt egentligen.. menmen


nej nu ska jag krya ner i sängen och sussa!

 

Imorn blir det håll-igång hela dagen..

Först till VC, hämta en bok, baka, packa och fixa..


Men sov så gott alla där ute :)
Hörs imorn eller nått sånt (:

 

Av Erika - 31 augusti 2011 09:50

Tjolahopp!


Känns så fel att skriva godmorgon när man varit vaken i typ 3 timmar redan :P


Sov sjukt dåligt i natt, oron börjar krypa sig på.. inte för att jag har något att oroa mig för egentligen men det blir ändå lite så.. sen vaknade jag med sjukt ont i halsen imorse :( har inte tid att bli sjuk.. tur att det finns te och halstabletter iaf..

 

ungefär så kändes det i min hals imorse, nu är det lite bättre men fortfarande ont..


Idag måste jag ta tag i mitt liv :P typ.. nej men jag måste börja strukturera upp min packning.. har precis plockat isär en fotölj som jag ska ha med mig upp och ska väl dra fram väskorna och försöka få ihop något som kan likna en packning :P imorn kommer dagen bestå av annat jox så bäst att få det här fixat nu :P eller under dagen iaf..


annars så händer det väl ingenting idag, blir ingen träning med tanke på att jag håller på att bli förkyld men ska förbi gymmet och säga hejdå och sen med mamma hem till hennes kille och fixa lite med nya datorn :P


nej nu måste jag sätta igång..

Ha en bra dag allihopa!

 

Av Erika - 30 augusti 2011 21:11

Godkväll!


Idag har jag inte gjort mycket alls.. handlade lite på förmiddagen.. både till dem kommande dagarna här och även några grejor till ume ;P bland annat min kräm som inte finns där.. eller jag har inte hittat den där iaf ;P


När jag kom hem från centrum så bosatte jag mig i soffan typ;P med datorn och bara slappade innan det blev gymmet.. körde iofs inte så mycket idag, inte mycket alls faktiskt.. var så sjukt trött och allmänt omotiverad..


Annars då? bara 2 dagar kvar nu.. helt sjukt vad fort den här sommaren har gått.. fattar inte riktigt vart tiden har tagit vägen..

Imorn ska jag börja packa, eller iaf börja planera vad jag ska packa ner ( vilket är typ allt..)


nej nu orkar jag inte skriva mera.. hörs en annan dag =)

 


Av Erika - 29 augusti 2011 20:14

Godkväll!

Sitter här i soffan och kollar på mastero.. ganska bra program faktiskt :P rolig id'e..

 

nått sånt där :P haha..


Dagen idag har jag tillbringat i soffan, varit allmänt slö och slapp.. känner mig lite halvt förkyld - tycker inte om.... måste vara frisk nu så jag kan hålla igång träningen när jag kommer till ume och är själv.. men det ska nog gå bra!..


annars har jag nog inte så mycket mer att skriva.. ska fortsätta glo på TV nu :)
Ha en bra kväll!

 

Av Erika - 28 augusti 2011 18:40

Goderkväller!

då skriver vi lite igen då ;P och den här gången om dagen..


Började med sconesfrukost (ett måste!) och sen var man fit for fight för ännu en dag :)
Har haft värst plockar dagen idag.. började med att rensa ut i linneskåpet, slängde trasiga saker och plockade iordning (eller egentligen började det med att jag skulle kolla efter nån/några dukar att ta med mig till ume så man får det lite hemtrevligt =) ) och sen fortsatte jag med städskåpet..

Efter det blev det en paus och en sväng till centrum där jag mötte Erica för att kolla skor och lite annat onödigt :)
Sen när jag kom hem så satte jag mig framför symaskinen för att sy........

 

   Ett nytt skydd till min lilla mobil, det andra var liksom lite slitet =) och sen sydde jag också............... 

 Ett skydd till....

Min nya bebis, min lilla mini dator som jag köpte igår =)

kändes mer värt att sy ett skydd själv istället för att köpa ett för massa pengar, när jag hade allt material hemma också ;P =) hihi.. helt perfekt!

       

Köpte bara teknikprylar igår.. en extern hårddisk också datorn :) men fick båda 2 för vad jag trodde jag skulle behöva betala för datorn, det gillas starkt!! :D


nää.. ska slänga in en....

 

Måndag: Vara rastlös

Tisdag: Vara ännu mera rastlös kanske börja packa..

Onsdag: Handla, skruva isär fotöljen

Torsdag: Packa, baka

Fredag: Åker tillbaka till Ume :D

Lördag: Mysdag i Ume med mammsen

Söndag: Mammsen åker hem, Dejt med J :D


Japp, den här veckan händer det lite.. ska bli skönt att vi åker fredag och att jag har en del att fixa innan så man inte ruttnar helt när man väntar ut tiden..


nej nu måste jag sluta babbla.. är ju redan en roman :P haha..


Hoppas alla haft en kanon helg iaf :) det har jag!

    

Av Erika - 28 augusti 2011 18:29

   Tjolahoppsanhejsan!


hmm.. nu gör vi såhär.. för att det här inte ska bli en hel roman så tar vi det här inlägget med att sammanfatta dem senaste dagarna och sen tar vi ett till inlägg med dagen :) så får det bli!


I fredags (som jag bara skrivit om innan den hade infallit, haha) hände det ingenting mer egentligen, träffade Erica en sväng på eftermiddagen/kvällen och i övrigt så städade jag här hemma så det var gjort inför helgen! Käkade middag hos mammas kille..


Lördag:

Den började ju bra, promenerade med Erica en sväng, blev väl typ 1 timme och sen hem och duscha.. planerna för dagen var en sväng i barkarby och gå runt där i lugnan ro.. riktigt så blev det inte, hände lite annat så vi hamnade i enköping och jag och Erica tog oss en fika medan vi väntade på mamma och hennes kille och sen blev det barkarby iaf, som tur var.. vad jag kom hem med kommer det bild på i nästa inlägg.. men en bild från fikat har jag iaf :)



Nej nu tar vi resten i nästa inlägg, dvs idag söndag.. och lite annat smått och gott =)


 


Av Erika - 26 augusti 2011 09:54

Tjolahopp!!


Några dagar sen sist, ber om ursäkt men som ni vet så har jag ingen egen dator för tillfället, förhoppningsvis fixar det sig idag :D annars imorn hoppas jag.. 

Senaste dagarna har jag iaf varit sysselsatt, först i onsdags var jag och hälsade på mammas jobb och mitt sommarjobb förra sommaren (samma ställe) och igår var jag ut till Stenhamra och träffade E och plutt :) så mysigt så!! vi var en sväng till drottningholm med voffsen så han fick leka av sig också gick vi runt i lite i stenhamra :) 


Idag är det fredag (för er som inte visste det) och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på :P ska väl städa lite så mamma blir glad annars bara fördriva tiden :P

ska hem till mammas kille och käka middag ikväll och sen får vi se vad som händer och fötter :) 


äsch nu ska jag sluta skriva här.. 

Hoppas alla får en finfin fredag :)


 

Av Erika - 23 augusti 2011 19:38

Hej, hallå, tjolahopp och allt sånt där..


min dator är död.. därav den uteblivna uppdateringen.. sitter för stunden vid brorsans dator men han vill mest sitta här själv så jag fördriver dagarna i trååååååkslag!

Men imorn ska jag iaf hälsa på förra sommarens jobb och sen på torsdag ska jag iväg och umgås med söta E och lillen :) tur att någon vill offra sin tid för att umgås med mig :D ..


aja, vi tar väl lite om dagarna som har gått då..

helgen till att börja med då..

i lördags var det först träning, kettlebells pass.. det är så jäkla kul.. kommer sakna det när jag ska fortsätta med träningen i ume sen.. menmen det får bli annan träning.. 

sen resten av dagen var vi ute på håbofestdag, en liten festdag med artister, marknad och sånt här i bålsta, inget märkvärdigt men ganska mysigt, om man bortser från lördagens väder :P haha


sen i söndags var jag iväg till vällingby och fikade med Elin, riktigt kul att ses.. har inte träffat henne sen i juni och nu åker jag ju snart tillbaka till ume igen så det var verkligen på tiden att vi sågs.. vi fikade och pratade och sen följde jag med henne till stallet för att avboka hennes ridning :P 


sen igår hände det ingenting speciellt, gymmade på morgonen och låg och sov resten av dagen typ :P haha nej men hade tråkslag.. och samma sak idag, gymmade imorse och sen var jag och brorsan en sväng till centrum annars har det inte hänt mycket alls... 


Nu ska jag fortsätta surfa runt lite innan jag ska ge tillbaka datorn till brorsan ;P


Ha det så bra tills vi hörs nästa gång =)

 

Change Language

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards