livetiumea

Alla inlägg under januari 2012

Av Erika - 31 januari 2012 19:53

Godkväll :) 


Sitter här i soffan och kollar på mot alla odds =) mycket bra program! 


Annars idag har det varit skola, först föreläsning som var rätt så ointressant.. efter den så satte vi oss i gruppen och gjorde klart grupparbetet :D så skönt att få det klart!
När det var färdigt så gick vi till UB för att kopiera en artikel och sen började vi vandra hemåt.. mellanlandade hemma hos J och sen gick vi vidare till tenton =) blev bara kondition idag och jäklar vad jag svettades.. vet inte när jag svettades så mycket sist xD haha..


När jag kom hem så åt jag "middag" (gröt) och sen tog jag en dusch och efter det tog jag tag i disken och diskade den :P


något annat har jag inte gjort i eftermiddag/kväll och det ska jag


nu ska jag fortsätta kolla på TV och sen sova =)

nattinatti!

   

Av Erika - 31 januari 2012 06:42

Godmorgon!

Träningsvärken är inte så farlig som jag hade befarat.. ont i armarna och bröstmusklerna men annars är det lugnt :D

och jag känner mig i övrigt mycket piggare idag också! utvilad och nästan peppad på skolan :D hehe :P

sen har jag mer eller mindre bestämt mig för att gymma idag, eftersom det inte blev något igår så känner jag för att köra idag, får ju köra själv men vadå? det har jag ju gjort förut :D


men först är det skola, har föreläsning om frukost och mellanmål samt mat utomhus eller nått sånt.. och sen ska vi sitta och göra klart grupparbetet :P


Hoppas alla får en bra dag =)

   

Av Erika - 30 januari 2012 19:41

Godkväll!


Usch.. jag mår verkligen inte bra efter att ha lämnat blod.. trött, fryser, allmänt låg "/ menmen.. det håller ju aldrig i sig nå länge (bara eftermiddagen efter att jag lämnat) annars hade det inte varit värt det.. 


Idag var det först skola iaf och det var en bra dag! föreläsningen först gav faktiskt en del, lite funderingar och så.. sen hade vi en praktiskt lektion då vi byggde en redskapsbana som vi skulle ta oss igenom.. ATT MAN ORKADE SÅNT SOM LITEN!!! jag var helt slut efter lektionen.. och träningsvärken börjar redan smyga sig på - kommer inte ta mig upp ur sängen imorn känns det som :P hehe.. 


När den lektionen var slut packade jag ihop mina grejor och gick ner på skolan för att käka lunch innan jag gick vidare mot blodcentralen för att lämna bort lite blod till bättre behövande..

Hemvägen därifrån var sjuuuuuukt lång.. tror aldrig det har tagit så lång tid att gå, jag gick visserligen väldigt långsamt också stannade jag och tog lite kort också.. 

   

Lite små bilder på det jag fotade idag då =)


Nu ska jag ta och bädda ner mig i soffan med en kopp te och glo på TV
Ha en bra kväll och sussa så sött när ni ska sova =)

   

Av Erika - 30 januari 2012 06:36

Godmorgon!

ojojoj vad det var skönt i sängen när klockan ringde 6.00 ville inte alls kliva upp men var tvungen :P det värsta jag vet är att behöva stressa på morgonen, då sover jag hellre lite kortare tid och tar det lugnt ;P


Idag är det skola, först en teoretisk lektion och sen har vi en praktiskt :D så kul med lite annat än bara föreläsningar!

Efter skolan blir det lunch där och sen iväg till sjukhuset och lämna blod ^^ wiho!!

I eftermiddag blir det nog bara ta det lugnt, brukar bli såå seg efter att ha lämnat blod :P


Nu ska jag ta och packa iordning väskan för dagens övningar, fixa matlådan så jag har den också ^^

Ha en bra dag allihopa =)

     

Av Erika - 29 januari 2012 19:44

Godkväll =) 


Nu har jag precis diskat det sista från dagens matlagning! har fixat så jag har 4 matlådor i kylen =) så skönt att fixa det på helgen så man slipper fundera på att laga mat på veckorna då kan man liksom leva på havregrynsgröt :D haha! 

Dagens middag blev samma som förra lördagen, köttfärsbiffar med mozzarella i :D mums! idag gjorde jag dock ris till och det var lika gott det som potatis ;P .. blev vääldigt mätt så nu är jag nästan illamående! 

Efter middagen så stekte jag en filé kyckling och slängde ner i matlådorna med pasta och sås som blev kvar från igår så jag har två sådana matlådor och två med biff =) 


Jag skrev ju igår att vad jag shoppade skulle komma på bild idag, och en bra bild blev det faktiskt igår ;P

 

Jag köpte en ny väska, framför allt för att ha gymgrejorna i, blir så fullt i ryggsäcken när man ska ha skolgrejor med sig också ;P sen köpte jag nya träningskläder, 2 par byxor och 2 tröjor :D köpte 2 tröjor till brorsan också men dem syns inte så bra.. sen var jag och shoppade loss på myrorna, 2 böcker och 1 sjal =) sen lite annat smått och gott som inte är med på bilden, typ mat :P hehe


och eftersom att det är söndag idag så kommer här en.......... 

Måndag: skola 8.30-12.30, lämna blod

Tisdag: skola 8.30-11.15, grupparbete

Onsdag: skola 8.30-15.30, träna

Torsdag: träna, skola 13-15

Fredag: skola 9-11.30 ÅKA SKIDOR!! :D (med skolan) 

Lördag: städa!!

Söndag: Gymmet, plugga


Ungefär som så ser min vecka ut, skulle väl gissa på att jag lär hamna hemma hos J någonting också och kanske något annat spännande, man vet ju aldrig :D hihi


Nu ska jag ta och fixa mig en kopp med te och se om den kan råda bot på mitt illamående också ska jag ta och glo på TV =)

Ha en bra kväll och sov så gott när ni ska sova!

 

Av Erika - 29 januari 2012 14:22

Tjolahopp!

Hann inte blogga innan gymmet imorse... var alldeles för seg med att äta frukost, klä mig och packa grejorna så tiden tog slut :P eller ja klockan blev så mycket så det var dags att gå ^^


Det blev typ 1 timme på gymmet och sen blev det dusch och bastu =) sen jag kom hem har jag inte gjort speciellt mycket.. kollat på webTV och varit en sväng till coop för att handla lite till middagen.. hade bestämt mig för en middag men ångrade mig så det blev annan mat så då behövde jag handla lite mera :) hehe..


nu ska jag fortsätta glo på webTV och eventuellt ta en tupplur :) 


ha det så bra!

 

Av Erika - 28 januari 2012 22:27

Godkväll (eller egentligen nästan natt)


Har haft en mycket bra dag idag =) först blev det hem till J och fixade lite.. sen tog vi bussen ner på stan och gick runt där en sväng, J kollade efter en skjorta på HM och en tröja på stadium, sen kikade vi runt lite överallt i övrig också innan vi tog bussen till Ersboda.. där blev vi båda två fattiga.. på vad får ni se imorn för nu orkar jag inte ladda upp några bilder.


Efter Ersboda bar det av hem till mig med alla grejor och då slappade vi en stund, käkade middag och glodde på gladiatorerna!

Sammfattningsvis en mycket bra dag =)


Nu ska jag sova som ett barn =) imorn är det gymmet och då gäller det att vara fit for fight :D
nattinatti! 

 

Av Erika - 28 januari 2012 08:55

Godmorgon =) 


Det är nästan hopplöst när man bestämt sig för att sova också vaknar man klockan 8.. men vadå? jag har ju sovit ganska länge iaf i och med att jag går och lägger mig tidigt ;P


Dagens planer då? 
först ska jag hem till J och fixa lite och sen blir det stan och Ersboda med henne :D Ska köpa nya träningskläder och mat typ :P får väl se om det blir någonting mer intressant..

Ikväll, efter shoppingturen, så ska jag och J käka middag här hemma hos mig och sen glo på gladiatorerna =) 


får se om jag återkommer något i eftermiddag eller ikväll annars blir det imorn =) 


Ha en bra dag allihopa!

 

Ovido - Quiz & Flashcards