livetiumea

Alla inlägg under oktober 2011

Av Erika - 31 oktober 2011 17:03

Tjolahopp!


Klockan är bara 17 och det är bäcksvart ute.. man skulle ju kunna tro att klockan är sent och att det är dags att sova, men inte riktigt än...

Idag var det skola, en väldigt onödig dag om jag får säga så.. gav mig inte någonting :P surt men ibland kommer sådana dagar också.. :P det är ganska ovant att vara i skolan igen, även om det bara är för en vecka nu.. men det är samtidigt skönt.. dels träffa lite folk och sen hinner man göra lite teoretiskt arbete..


När skolan slutade så stack jag till gymmet och körde lite, var riktigt segt men lite blev det iaf.. sen stack jag hem till J och käkade lunch där och sen hem och pluggade, gjorde mina förberedelser för seminariet som är imorn så det är gjort.. funderar lite löst på att börja läsa boken som är till torsdagens seminarium också men jag vet inte..

 

det är mycket att göra nu, dels en hel del läsning men också en rapport som bör påbörjas så snart som möjligt.. vet inte riktigt när det blir, men förhoppningsvis under veckan.. sen måste jag planera min aktivitet som jag ska hålla i när universitets läraren kommer på besök.. hmm.. som sagt en hel del att göra :P buhu..


nu ska jag iaf ta tag i disken som står och sen får det nog bli lite läsning eller något sådant :P


Ha en fortsatt bra kväll allihopa =)

 

Av Erika - 30 oktober 2011 19:47

Godkväll!

Blev inget gym idag, men ett varv runt nydala däremot det blev det.. på cirkus 1,5 timme vilket är riktigt bra tycker jag =) det enda som inte var bra var skavsåret jag fick på ett mindre bekvämt ställe.. "/ aja.. det läker snart =)

Efter promenixen blev jag kvar hemma hos jennie och käkade bakispizza (även fast jag inte var bakis) men trevligt var det iaf ;P sen blev det lite plugg också, inga mängder men gjorde iaf lite!


sen jag kom hem har jag inte gjort mycket vettigt, pratat lite med B och slappat, tagit mig en dusch och nu sitter jag här allmänt avslappnad och så :)

 

annars då? jag vet inte.. har bestämt mig för att snåla till 1000 sen här månaden som komma skall, ska inte göra av med några onödiga pengar alls.. behöver verkligen se vad mina pengar går till så en budget kanske vore nått? ska nog försöka mig på det.. känns som att jag borde kunna spara in ganska mycket pengar!!


 

Måndag: Skola, kanske träna (beroende på skavsåret)

Tisdag: Skola

Onsdag: Stan (bra början på snåla månaden, men ska faktiskt hämta ut en bok och tAKiDA biljetten :D)

Torsdag: Skola, plugga med jennie

Fredag: Skola, slappa ta't lugnt

Lördag: städa, tvätta roa mig med annat som hör hemmet till

Söndag: Träna och plugga!


Ungefär så ser min vecka ut, det är skolvecka eftersom att förskoleklass som vi gör praktik i har lov så därav blir vfu:n avbruten och fortsätter efter lovet i 3 veckor till =) ..


nej nu ska jag sluta skriva på den här romanen och ta och glo på lite tv, kanske stoppa i mig något ätbart - har inte ätit sen typ 14, visserligen en pizza men iaf..


Ha en bra kväll allihopa! =)

 

Av Erika - 30 oktober 2011 09:09

Godmorgon =)


Har alla kommit ihåg att ställa tillbaka klockan? Det har jag iaf =)

vaknade vid 7.30 och var riktigt pigg, men då hade jag ju sovit sen 21 ungefär också så det var ingen fara :P


Idag blir det gymmet, promenix runt Nydala med J och sen plugga.. måste verkligen läsa!! och sen skissa upp bilder från skolan och skriva lite om lite smågrejer som ska med imorn :P men det ska nog gå bra (: brukar göra det om jag bara sätter mig och fokuserar =)

 

bild från en tidigare promenad runt nydala :) så jäkla fint där!


Nej nu ska jag ta och ladda för gymmet!


Hoppas alla har en skön söndag framför sig! =)

 

Av Erika - 29 oktober 2011 19:59

Godkväll!

Sitter här och bara tar det lugnt - jäkligt skönt! har egentligen lust att krypa ner i sängen men det är liiite tidigt att lägga sig före 20 (före 21 är också tidigt egentligen men sånt händer ibland ;P) Idag hade det ju blivit extra konstigt att lägga sig så tidigt eftersom klockan ska ställas tillbaka xD så glöm inte det mina vänner!

 


Dagen idag har varit mycket bra :D först plockade jag lite på rummet och fick ordning på alla grejor ;P sen vid 12 så mötte jag upp J för några timmar på Ersboda, fixade lite för hennes halloween outfit och sen cyklade vi mest bara runt där uppe, var in lite överallt och ingenstans, handlade mat (mest frukost) och lite annat onödigt (: men trevligt var det, precis som alltid =)


Nu ska jag bädda ner mig i soffan och kolla på

 


Nej hoppas alla får en finfin kväll =)

Nattinatti när ni nu ska sova=)

 

Av Erika - 29 oktober 2011 10:10

Godmorgon!

Jag är inte så bra på det här med bloggande, dagarna går alldeles för fort och jag är inte hemma spec mycket så därav ingen bra uppdatering :P


I torsdags så var jag på praktiken till 17.40 ville vara kvar på fritids för att få se även den delen av verksamheten, inte för att jag var tvungen utan det var ett val jag gjorde =)

när jag kom hem lämnade jag bara ryggsäcken och stack hem till J för att käka middag :) pasta, kyckling, pesto och mozarella.. mycket mumsigt =)


Igår var det sista vfudagen för nu, är en vecka i skolan och sen är det 3 veckor vfu till :) det enda jag gjorde igår kväll var att laga middag och ligga i soffan ;P ganska så skönt! somnade vid 21 och sov till 8.30 imorse ;P


Idag ska jag träffa J en sväng tror jag, vi pratade om det iaf, får se hur det blir =) annars blir det en sväng till coopen och handla lite mat.. måste bara fundera ut vad jag ska handla..

 

Jag har ingen aning om vad jag vill ha för mat.. men jag måste ju fundera ut nått eftersom jag ska ha matlådor :P hmm.. nått kommer jag säkert på :)


Nu ska jag iaf ta och plocka iordning lite på rummet och kanske skicka ett sms till J och se hur det blir idag =)


Hoppas alla där ute får en bra Lördag! =)

 

Av Erika - 26 oktober 2011 19:26

Godkväll!

Dagarna går fort nu.. på praktiken händer det saker mest hela tiden och det gäller att "pejla" av läget så man vet vad man ska skriva i rapporten sen.. borde verkligen sätta mig och skriva lite stöd anteckningar men det har som inte blivit av :P kanske imorn..


I eftermiddag/kväll har jag iaf gjort temaplaneringen så gott som klar, ska fixa det sista imorn hade jag tänkt.. eller iaf läsa igenom det då.. är ingen mening att göra det nu när man har fullt i skallen :P...


Vet inte om jag har så mycket mera att berätta nu?! det har jag väl iofs väldigt sällan.. eller jo..


*GLÄDJE TJUT* tAKiDA ska ut på turne och imorn släpps biljetterna :D :D  WIHOOO


nått sånt ;P hihi


Nu ska jag se om det går något bra på TV =)

Ha en fortsatt bra kväll så hörs vi en annan gång!

 

Av Erika - 25 oktober 2011 19:34

Godkväll!!

Jag lever! tiden har bara försvunnit, som alltid.. vfu den här veckan också så är jätte trött och seg när jag kommer hem:P igår kom J hit och fikade och snackade skit =) alltid lika trevligt..

Idag efter vfu:n så stack jag till gymmet en sväng, blev inget jätte pass.. blev kallsvettig och så därav blev det som det blev.. menmen..


Nu borde jag plugga lite, men jag vet inte om jag orkar :P imorn måste jag garanterat plugga!!!! har en temaplanering att skriva, jag har iofs allt klart i huvudet så det ska bara ner på papper - fast det är ju det värsta, det är ganska lätt att fundera ut allt i huvudet men så ska man ner med det på papper också kör man fast :P... haha


aja, det ska göras iaf!
men inte idag;P nu ska jag glo på TV och fundera lite till.. kanske skriva lite punkter..


hoppas alla haft en finfin dag =)

 

Av Erika - 23 oktober 2011 19:39

Godkväll!


Helgen är slut och det har varit så skönt att haft en helg utan några planer, har bara tagit dagara som dom har kommit :D

Idag har jag varit riktigt flitig.. först gymmet i förmiddags, sen hem och plugga och sen lagat middag så jag har 7 matlådor ;P så perfekt! eller jag har 7 portioner köttfärssås också måste jag koka pasta till ;P..

plugget var inte så svårt idag, bara läsa lite, skriva frågor och sen skicka in.. ganska snabbt gjort och snabbare hade det gått om jag inte hade somnat mitt i allt ;P men det är smällar man får ta :P


Måndag: VFU, besök av J

Tisdag: VFU, plugga kanske träna

Onsdag: VFU plugga eller träna

Torsdag: VFU, stanna kvar på fritids på eftermiddagen. lämna in temaplaneringen

Fredag: VFU

Lördag: oplanerad

Söndag: plugga antagligen


ungefär som så ser veckan ut, får se vad som ändras - brukar alltid bli någonting =)

men nu ska jag ta och kolla på lite TV får se vad det blir.. =)

Ha en fortsatt bra kväll allihopa och sov så gott när ni nu ska sova!


 

Ovido - Quiz & Flashcards