livetiumea

Alla inlägg under september 2012

Av Erika - 29 september 2012 19:45

Godkväll!

En lördag som har gått i ett stöp.. inte varit många lugna stunder.. först tvättat, städat, diskat och fixat här hemma på förmiddagen.. alltid skönt med ett städat hem :) syns typ inte nu efter matlagningen och allt sånt där men iaf ;P

sen efter lunch stack jag iväg till intersport för att införskaffa ett par nya regnbyxor.. mina som jag hade blev jag ju blöt igenom av att bara stå upp så det kändes som att det var dags att skaffa sig ett par nya.. och efter diskussion med min ekonomiska rådgivare (mamma) så kom vi fram till att ett par riktiga byxor som kostade lite mer var värt att satsa på istället för ett par för några hundra som bara håller en säsong.. sagt och gjort.......


 

Ett par haglöfs som är i gore-tex.. bör hålla i några år (hoppas vi med tanke på priset..) men det känns bra.. ska övertala huvudet bara att det känns bra också trots prislappen.. lite ågren har jag men ska sluta upp med dem dumheterna.. det enda jag ska köpa nu (utövar vardagliga saker) är vinterdäck till cykeln, kommer också bli ett par lite dyrare än tidigare år men hoppas på att dem ska hålla då också... :P 


nu ska jag fundera ut om jag ska unna mig lite lördagsmys eller om det bara blir en kopp te som vanligt :)


hoppas alla haft en finfin Lördag=) det har jag!

ha en trevlig kväll och nattinatti!

 

Av Erika - 28 september 2012 19:42

Godkväll!

Har, trott eller ej, hållit mig vaken hela den här eftermiddagen också ;P man kanske börjar vänja kroppen vid tidiga mornar och aktiva dagar ;P nej men jag har hållit igång ganska mycket.. också har jag tittat på webTV som varit intressant och det i sin tur har hållit mig vaken ;P 


Dagen idag har varit bara bra, var en lugn dag med riktig fredagsstämning ;P härligt! inte så många barn heller vilket gjorde sitt till den lugna stämningen :) att det var kanonväder var också härligt, i sånt väder är det en ren fröjd att cykla och vara ute =) 


ikväll blir det kika på fångarna på fortet, en sväng iaf.. går och lägger mig när jag är trött(are) är sjukt trött redan nu men tänkta börja titta iaf så får vi se hur länge jag orkar fortsätta ;P 


nu ska jag göra iordning en mugg med te och kanske en liten bit mörk choklad till :)

 

någon vecka sen jag tog den bilden men iaf ;P


sen blir det nattinatti =)

 

Av Erika - 27 september 2012 20:15

Godkväll :)


Har lyckats hålla mig vaken hela kvällen utan att ens somna till - borde nästan få ett diplom ^^ haha skämt åsido! 

har lyssnat på takidas nya singel också har jag tittat på nybyggarna, arga snickarens nya program.. satt typ och grät :P 


det regnade sjukt mycket imorse när jag cyklade så var dyngsur när jag kom fram

  att regnbyxorna låg på praktiken gjorde inte saken bättre.. :P sen ute på förmiddagen så hade jag dem men blev lika blöt iaf så det är frågan om jag kanske måste sticka till stadium eller intersport i helgen och införskaffa ett par nya.. :P 


dagen idag har i övrigt varit bara bra :) förutom att barnen var helgalna och hade såååååååå mycket spring i benen.. men det löste sig till slut iaf ;P 


nu ska jag kolla klart på kockarnas kamp ;P

 

Av Erika - 26 september 2012 20:01

Tjolahopp ;P (eller godkväll igen kanske)


Har roat mig med att göra om designen såhär på kvällskvisten;P mest för att ha något att göra så jag inte somnar och sen kände jag att den förra var lite väl somrig :) nu är den lite mörkare och lite höstigare.. 


nu blir det titta på bonde söker fru och

 

 dricka lite te :)

det bästa med kvällarna ;P hehe


nattinatti (igen)

 

Av Erika - 26 september 2012 18:38

Godkväll!

Är så sjukt trött! orkar aldrig hålla ögonen öppna en hel kväll xD nickade till här med datorn i knät för en stund sen :P nu är jag väl lite piggare men skulle lätt kunna gå och lägga mig om det inte vore för att klockan är så lite.. 

man är ju inte van att kliva upp tidigt varje dag, träffa folk och vara social :P kul är det absolut men det tar på alla krafter jag har.. + att jag cyklar 1,5 mil ungefär varje dag :P skulle behöva fixa lite planeringar, eller egentligen är dem ganska klara ska bara skriva ut dem eftersom jag haft läsvila, påklädning och liknande situationer tidigare :P men som sagt måste skriva ut dem :P fast typ det enda jag orkar göra när jag kommer hem är duscha och slöa xD sjukt slut man är efter en dag med barn..


(tänkt att jag nu ägnat ett helt inlägg åt att skriva hur slut man blir av att vara med barn och det är det jag ska jobba med i framtiden xD) men det är iaf kul och det är ju det bästa! :D oavsett hur trött man är ;P


hoppas alla haft en bra dag iaf!
nattinatti (när ni nu ska sova)

 



Av Erika - 25 september 2012 19:33

Godkväll!

Sitter här och får kämpa för att hålla mig vaken.. höll på att somna tidigare men då fick jag sms som fick mig att piggna till :P 


Dagen idag har varit bra ^^ kokade sylt hela förmiddagen som barnen ska ha till en grej och sen gick eftermiddagen i ett :P var inne efter vilan, lekte lite, åt mellanmål och sen gick vi ut.. 


hade sånt sjuk motvind hem.. kom typ inte framåt över huvud taget.. HATAR MOTVIND :P och sen var det nån idiot som cykla om mig, la sig framför och cyklade sen jätte sakta så att jag cyklade om den personen igen:P så irriterande :P men kom ju utan problem förbi så jag kunde fortsätta trampa :p 


nu ska jag snart göra en mugg te och titta lite på TV
nattinatti allihopa!

 

Av Erika - 25 september 2012 07:07

Godmorgon!

Jag sov så sjukt tungt när alarmet ringde imorse och det tog en bra stund innan jag förstod vad det var som lät.. :P men när jag väl gjort det så vaknade jag till liv ganska fort :P 

Idag är det dags för andra dagen på vfu:n och blir väl ungefär som igår.. smyga runt och kolla av lite, hjälpa dem som vill ta emot min hjälp och lite sånt där ;P 


när jag kommer hem får vi se vad som händer :P inte så mycket skulle jag tro!

Ha en bra dag idag iaf allihopa =)

   

Av Erika - 24 september 2012 19:39

Godkväll!

(höll precis på att skriva godmorgon...)


Första dagen på vfu:n gjord, alltid skönt att få första dagen bortstökad och är precis lika trött som jag brukar vara.. helt slut med andra ord!

gick väl ganska bra, är svårt att veta hur mycket man ska göra.. ska jag verkligen få barnen att lyssna på mig eller ska jag vara lite "mesigare" och barnen får göra som dem vill.. det löser sig säkert med tiden men så har det känts idag iaf.. 


kom hem strax före 17, blev kvar längre än tänkt då jag satt och pratade med min handledare och sen var jag till stan och hämtade en bok på bibblan, dusschade och åt middag och sen har jag bara suttit på samma plats xD är helt slut i både kropp och knopp!

Nu ska jag göra ordning en mugg te och sen blir det TV klockan 20 :)

hoppas alla haft en bra dag! Måndag och allt..

nattinatti!

 

Change Language

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards