livetiumea

Alla inlägg under mars 2012

Av Erika - 31 mars 2012 16:46

Tjolahoppsanhejsan!

Sitter här och är sjukt trött "/ känns som att klockan skulle vara mitt i natten men den är inte ens 17 än :P

 

dagen hittills har varit seg.. har inte haft motivation till någonting städningen gick uruselt orkade ingenting.. handlingen gick väl bra förutom att det som vanligt var sjukt mycket folk på coop...


Har börjat planera för vad jag ska ha med mig men det går segare än segast :P och sen har jag börjat inse att jag antingen har för mycket grejor eller för liten väska :P kommer aldrig få med mig allt (tror jag inte iaf) men vi får se!


 Nu ska jag fortsätta hosta lungorna ur mig och ta fundera ut någon middag, lutar åt hamburgare ;P orkar inte fundera ut något mer avancerat än så :P sen ikväll blir det bara slappa i soffan tror jag =)


hoppas alla haft en härlig dag idag! 

 

Av Erika - 31 mars 2012 09:00

Godmorgon =) 


det enda som är gott med mornarna nu är att man slipper ligga och hosta :P natten har inte varit rolig då jag hostat en hel del.. vill bara att det här ska ta slut nu så jag får sova utan att vakna ;P är så beroende av min sömn..


Idag är det iaf Lördag och Lördagar hos mig betyder städa, tvätta och handla... tvätten har jag redan börjat med och ska väl ta och komma igång med städningen efter att jag skrivit det här inlägget.. sen efter lunch blir det en sväng till coop och apoteket för att handla inför kommande fjälltur =) 

 

sen får vi väl se vad som händer i eftermiddag, inte mycket skulle jag tro.. börja fundera på packningen kanske men känner jag mig själv rätt så kommer packningen bli imorn ^^ haha


Nu ska jag i vilket fall komma igång med städningen!

 

Av Erika - 30 mars 2012 19:35

Godkväll!

Hade inget internet imorse och har inte haft det en stund nu på eftermiddagen/kvällen heller så passar på att uppdatera här nu när det fungerar!

Idag har varit en sjukt härligt dag! (om man bortser från hostan så) blev hämtad av en kurskompis typ hemma imorse och fick skjuts iväg till stället där vi skulle åka skidor, härligt härligt!

åkte väl skidor ungefär från 10-14 med lunch och aktivitets paus men det var härligt! lite tråkigt väder med mulet och snö men det var härligt att bara få vara utomhus =) var hemma strax efter 15 fick skjuts hem av en annan kurskamrat och det var guldvärt, slippa släpa skidorna på bussen och så..

 

sen jag kom hem har jag inte gjort så mycket! suttit här och irriterat mig på att internet inte fungerar som det ska och varit allmänt slö efter dagens övningar!


nu har jag bara lust att gå och lägga mig men jag tänkte att jag ska försöka hålla mig vaken och titta på premiären av let's dance! är ju i vilket lite tidigt att gå och lägga sig klockan 20:P



Hoppas ni andra också haft en bra dag idag!
säger nattinatti nu eftersom det inte blir någon mer uppdatering ;P

   

Av Erika - 29 mars 2012 20:18

Godkväll =) 


Då var den nya kursen påbörjad, utomhuspedagogik från fjäll till hav! verkar sjukt kul och det händer mycket intressant =) börjar redan imorn med en skidexkursion vid en sjö här i ume :) sen drar det igång på allvar på måndag då vi åker till ammarsnäs i 4 dagar!


Dagen har varit rätt bra, sov dåligt så dagen har varit lång men det var kul på skolan =) Var hemma vid 17 och sen dess har jag inte gjort så mycket :P ätit middag och diskat och haft mig.. annars ingenting (: 


Fick lite halv panik här för en stund sen då ingenting ville fungera inför torsdag då jag åker hem men det har löst sig så det känns bra =) får väl tacka H för att hon ställer upp :) och självklart mammsen som kan lugna ner mig och se mer än bara svart och vitt ^^ haha.. 


Nu ska jag ta och glo på TV en stund innan jag ska krypa ner och försöka sova, hoppas på att få sova i natt!

Nattinatti =)

 

Av Erika - 29 mars 2012 07:46

Godmorgon!


Varför ska man hosta som mest på natten för? låg och hostade fram till typ halv tolv, flyttade mig då från sängen till soffan och fortsatte hosta ett tag till.. somnade men har vaknat flera gånger och hostat "/ HATA HOSTA!!

 

Det var inte direkt en sån här natt jag behövde innan ny kurs.. man vill ju gärna vara pigg då men pigg är jag långt ifrån "/ men det blir säkert bra! får sitta och nypa mig själv i armen eller nått så jag håller mig vaken ;P


som jag skrev ovan så startar en ny kurs idag.. utomhus pedagogik från fjäll till hav =) som jag längtat efter den här kursen ;P får se om den är lika bra som jag hoppas på (i så fall får universitetet en applåd för ingenting har varit det hittills) ...


nu måste jag göra mig i ordning för att sticka, ska möta J om 40 minuter =)


ha en bra dag allihopa!

   

Av Erika - 28 mars 2012 20:25

Godkväll alla där ute =)


Hur har eran dag och kväll varit?


Min dag har jag ju redan berättat om ;P det som hänt sen sist är inte speciellt mycket.. har diskat och plockat i ordning lite på rummet ;P 

annars har jag mest bara slappat ;P nu sitter jag och dricker te teet är slut =( och kollat på finalen av mästerkockarna! Jag hejar på Josephine! hoppas hon vinner ;P


ska fortsätta glo på det nu när reklamen är slut =)


Nattinatti allihopa!

      

Av Erika - 28 mars 2012 16:41

Tjolahopp!

Tänkte att nu när jag bara sitter här och gör ingenting kan jag ju passa på att uppdatera om dagarna som varit ;P


I söndags var jag hemma hos J hela dagen typ ;P först tränade vi och sen var vi hemma hos henne.. hon följde med mig hit en sväng också för att fixa lite bilder och lite sånt :)


I Måndags var det skola på förmiddagen, sen käkade vi lunch på skolan och stack ner på stan, gick runt där.. blev fattig:P inte riktigt men nästan ^^ sen på kvällen var det teckenspråkscafé så sjukt kul =) vill lära mig mermermer! men det händer så mycket under kvällarna där så man glömmer bort hälften av vad man lärt sig :(

efter caféet var det bara hem och sova för att orka med dagen efter

  detta är en mycket smart liten ryggsäck som utpackad rymmer 20L 


Shoppingen från dem två senaste gångerna på stan (lördag och måndag) ett par skor har jag köpt också som inte finns med på någon bild ;P

  

I Tisdags var det dags för den praktiska examinationen i kursen, barn kom till skolan för vara med och leka med oss =) vi hade sjukt kul och jag hade lätt kunnat leka hela dagen men det var bara några timmar sen var det seminarie efteråt för att gå igenom vad vi hade gjort..

Efter skolan stack vi hem till H för lite fika och prata om dagen mycket trevligt =)


Idag var det hjärt- och lungräddning på skolan först, riktigt intressant! efter den lektionen så hade vi en lektion i livräddning som också var rolig! (Bara att få simma var kul)

 en minianne, dockan som vi fick lära oss hjärt- lungräddning på =)     


Nu ska jag fortsätta hosta här ett tag och sen får vi se vad som händer under kvällen =)

Ha en bra kväll allihopa!

 


Av Erika - 28 mars 2012 07:29

Godmorgon =) 


Sitter här och är lite halv seg.. hostan har besökt mig under natten, inte så farligt men den ligger där på lur! idag blir det till att köpa hostmedicin :P 


Men innan jag kan roa mig med det så är det skola :P hjärt- och lungräddning först om 1 timme och sen livräddning efter det :P roligtroligt! 

Några andra planer har jag inte för dagen vilket är skönt ;P ska bara slappa och försöka kurera förkylningen =) 


Hoppas alla får en härlig dag iaf!

 

Ovido - Quiz & Flashcards