livetiumea

Alla inlägg under augusti 2012

Av Erika - 30 augusti 2012 21:32

Godkväll!

Sista kvällen hemma nu på ett bra tag, iaf som det ser ut just nu.. känns lite halv konstigt att man ska åka upp igen även om jag längtar sjukt mycket efter att träffa alla fina igen :) om 25,5 timmar sitter jag på tåget mot ume (hoppas jag, om det nu går i tid) ;P

Idag har jag tvättat en stor del av dagen och annars har jag inte gjort mycket, var en sväng till centrum och handlade lite bara och sen har jag legat i soffan.. skulle städat lite men glömde bort det totalt så får göra det imorn istället.. 


och appropå morgondagen så ska jag, förutom att ta emot brorsans säng, träffa fina El i jakan och hälsa på didaktus.. sen blir det en lunch/fika dejt också :) wiho! mysigt så man slipper sitta hemma hela dagen imorn och bara vänta ut tiden.. 


nu har jag nog ingenting mer att berätta ;P

nattinatti allihopa!

 

Av Erika - 29 augusti 2012 21:25

Godkväll!

Nu ligger jag här i sängen igen... näst sista natten hemma och lite vemodigt känns det ju allt, men samtidigt ska det bli kul att flytta upp igen :) trivs ju så bra och har ju mina fina vänner där uppe som jag saknar så mycket :) 

sen är nog en del av känslorna för brorsan, han flyttar till Borås imorn, jag kan ju faktiskt förstå vad han känner eftersom jag gjort samma sak 2 år tidigare, flyttat från allt till en helt ny stad många mil bort.. men det blir nog bra :)


sitter och läser igenom bloggen från för 2 år sedan.. alla känslor, tankar och funderingar.. tänk vad jobbigt det kan vara, och det värsta är ju att känslorna kommer tillbaka "/ lite iaf även fast jag vet att jag har såå mycket bra att komma upp till nu :) 


nog med sånt babbel åter till dagen :P

vad har jag gjort idag? typ ingenting, legat i sängen och sovit, spelat på telefonen och suttit vid datorn, var en sväng till centrum också gymmade jag, mammsen och P en sväng på eftermiddagen ;P typ allt.. kvällen har spenderats i soffan framför tv:n..


nu ska jag ta och läsa lite och sen sova sött :)
Nattinatti!

 

Av Erika - 28 augusti 2012 20:46

Godkväll ;P


Verkar ha hamnat i en period med bara kvällsinlägg nu ;P slappar bara runt på dagarna så det händer inte jätte mycket i mitt liv just nu, laddar batterierna och njuter för fulla muggar av att vara LEDIG!!! mamma berättade idag att hon fick bita sig i tungan för att inte säga att jag kunde jobba och tur var det annars hade jag inte varit så glad.. den här ledigheten är sååå välbehövlig!

Imorse var jag till vårdcentralen för att ta blodprov, hon som stack var inge vidare bra och blåmärket i armväcket känns helt klart men vad gör man inte för att hålla koll :P sen mötte jag brorsan så vi var till centrum en sväng och handlade lite..

     

resten av dagen har spenderats i soffan och sängen med film/web-tv tittande, förutom en kort sväng till gymmet :P orkade knappt nått + att det var sjukligt mycket folk där :P men jag och mamma tog oss dit iaf ;P 


nu sitter jag här och ska väl, trot eller ej, trots att jag är ledig gå och sova.. klockan är inte mycket men jag är tröttare än tröttast.. 


hoppas ni alla har det bra! 

nattinatti =) 

 

Av Erika - 27 augusti 2012 20:04

Godkväll 


Den här dagen har spenderats till största del i soffan och sängen.. ryggen värker som aldrig förr (eller iaf som den gjorde för ett x antal år sedan) måste komma igång med träningen! känns iaf lite bättre efter en promenad och lite stretching :) 

     

Jag och brorsan har kollat på irene huss idag, har bara 3 eller 4 filmer kvar nu sen har vi sett hela serien (12 filmer) har iofs tagit rätt lång tid eftersom jag jobbat så mycket men ändå ^^ bra är dem ;P 

sen var jag och mamma iväg en sväng när hon kom hem från jobbet, först för att lämna igen lite grejor till våran föredetta bredbandsleverantör och sen till gamla lägenheten för att hämta dem allra sista grejorna "/ :P nu är lägenheten helt tom ^^ 

hade tänkt träna sen men det blev en liten skogspromenad istället vilket var mysigt :) 


hoppas ni haft en bra dag allihopa =)

nattinatti

 

Av Erika - 26 augusti 2012 20:53

Godkväll!

SÅ skönt att ligga i sängen och bara vara efter en hel helg med bara håll igång!


Idag har vi städat och jag har rensat avlopp och stått på knä och skrubba golven - mindre mysigt om man säger så... 

så mycket mer har vi inte hunnit med idag :P bara massa städning, också kört en halvfull bil med grejor hit som var kvar i lägenheten :P nu är det bara en stol och 2 sophinkar kvar där och det ska hämtas imorn :P 


när vi kom hem vid 16 tiden så tog vi det lugnt ett tag innan vi fixade middagen, resten av kvällen har gått i lugnets

tecken.. 


jag har tagit mig ett långt, varmt och skönt bad ;P

  

så härligt så, det är något jag verkligen har saknat i förra lägenheten (och uppe i ume självklart) älskar att bada! 

sen har jag mest legat med datorn och telefonen, druckit lite te och pratat skit med mamma och sen inte mycket mer.. :)


Söndag idag så jag slänger in en... 

 

Måndag: hemma och slappa, titta på irene huss, cykla en sväng med mamma och sen träna

Tisdag: till vårdcentralen och ta blodprov, slappa, träna

Onsdag: kolla igenom packningen, slappa, träna

Torsdag: Säga hejdå till brorsan, tvätta, fixa lite hemma

Fredag: Fixa det allra sista hemma, förbereda mig mentalt på att jag ska åka på kvällen, nattåget går 22.50

Lördag: Ankommer till ume vid 6.30 tiden på morgonen, får se vad dagen har att erbjuda, fylla upp skåpen måste jag göra iaf..

Söndag: träna, laga mat, fixa inför första skoldagen


typ så tror jag min vecka ser ut :P vi får se vad som tillkommer och faller bort det visar sig under veckans gång, en sak är då helt säker.. JAG SKA INTE JOBBA!!! :D underbart, även om pengar på kontot också är härligt men den här veckan har jag annat att göra :P 


nu ska jag sova! nattinatti

 



Av Erika - 26 augusti 2012 08:27

Godmorgon!

Första natten i "nya" hemmet, har ju varit halvtomhalvt hemma här sen P flyttade ner men nu bor vi här på heltid.. lite konstigt känns det och det kommer nog länge vara att man ska "hem till P och..." men det blir nog bra! 

Flytten igår gick bara fint, tog längre tid än vi tänkt men det gick bra ändå ^^ det blev 5 släpvagnar, 1½ till tippen, 2 till förrådet och 1½ hit ;P också en heldel grejor i bilen som vi inte ville lasta i släpvagnen då förståss ^^ 


Idag står det städning på schemat!

  

Mamma när hon städar, hon är överallt hela tiden xD 


 

jag  (med min vanliga tur) xD 

 

nu ska vi åka!
ha en bra dag :)

 

Av Erika - 24 augusti 2012 20:32

Godkväll:-)

Sista natten i den lägenheten :-\ känns lite konstigt eftersom man trivts i lägenheten sen första stund :-)

Packningen pågår för fullt men jag är så trött att jag gått och lagt mig :-P
Nattinatti allihopa :-)

Av Erika - 22 augusti 2012 19:29

Godkväll!

Hann aldrig uppdatera imorse, var tvungen att fixa matlåda, duscha, pacla och lite sånt :P mamma har fixat det tidigare men imorse var hon redan på jobbet ^^ och nu när jag ska skriva går det inge bra :P blir bara fel hela tiden.. 


jobbet gick bra idag iaf, var inte på jätte bra humör och barnen gjorde inte som jag sa :P men det är ju ingenting att göra åt ^^ sånna dagar måste man också få ha!

Efter jobbet träffade jag fina C som jag inte sett på typ 1 år, mycket har hänt sen dess! vi gick runt i bro och snackade skit och gosade med hennes lilla son M :) det var riktigt trevligt, hoppas vi hinner ses en gång till innan jag ska åka nästa vecka.. men vi får se =) 


nu ska jag begrava mig i soffan och sen sängen! är så trött :P


nattinatti!

 

Ovido - Quiz & Flashcards