livetiumea

Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Erika - 17 juli 2011 17:32

Hej hallå!

Usch vad jag är dålig på att uppdatera nu, men det är bara sommar en gång om året och det blir lite mindre tid till uppdatering då ;P


Igår var vi till Sala silvergruva - riktigt häftigt faktiskt! var nere 155 meter under jord och fick en guidad visning där, skulle absolut kunna tänka mig att göra om det =)


Ett av schachten, det var ställen där arbetarna tog sig ner i gruvan och för att frakta upp malmen som man bröt där

En vagn som man hittade nere i grottan som använts till transport

En mycket gammal ambulans.. sen stod detpå en skylt brevid hur man fick reda på hur skadad personen som skulle åka var.. 1 skott lindrigt skadad, 2 skott allvarligt skadad och 3 skott olycka med dödlig utgång. Kul att få se allt och sånt där =)

Våran guide

En modell grej som man fick se där dem lagade mat tror jag..

Vår guide igen och en stapel med ved man använde för att värma upp stenen så man kunde ta sig längre in i berget (den där vedgrejen heter något speciellt men jag kommer inte på det nu, om någon vet - skriv gärna!)


Efter gruvturen så var vi in till Sala och käkade innan vi åkte hem :P inte så intressant ^^


Idag då? Vinkade av brorsan vid tåget imorse och sen tog jag, mamma och mammas kille bilen ut till ett naturreservat, vi promenixade, badade, fotade och fikade.. så mycket bilder blidde det inte men några ska jag allt bjussa på =)

Badabadabada

Badabadabada

En bergshäll

Utsikt=)

En barkbit som stod upp utan någon stock :P Blåbär fanns i mängder men jag fotade bara, tycker inte om blåbär ;P 


Efter turen dit åkte vi till Enköping och svängde förbi en kompis till mig och hämtade hem mina wallander filmer som varit på rymmen sedan förra sommaren men nu är dem tillbaka :D hehe...


Nej nu ska jag hitta på något vettigt.. detta är redan en roman :P..

fast förresten, det är visst söndag idag ..


 

Måndag: slappa hemma, laga lite mat och träna

Tisdag: till E <3 träna kanske

Onsdag: Jobba 8-17 träna

Torsdag: Jobba 8-17, träna

Fredag: Jobba 8.30-17

Lördag: Jobba 10-17

Söndag: Jobba 10-17


Nått sånt ser min väcka ut, enda dagen jag verkligen längtar till är Tisdag =) jobbet är också kul men iaf ;P haha


aja, nu ska jag sluta ;P

Hoppas alla haft en finfin helg :)


    

Change Language

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards