livetiumea

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Erika - 2 juni 2012 20:59

Godkväll :)


Då var den här dagen också slut.. har inte riktigt hunnit med allt jag tänkt göra :P men har iaf tvättat allt som behövde tvättas, städat så det ser fint ut nu eftersom jag snart åker hem också har jag börjat på hemtentan.. känns skönt att ha kommit igång med den :P det jag inte hunnit med är packningen men har ju typ 3 dagar på mig att fixa den så känns inte som någon brådska direkt ;P 


nu har jag precis kikat på mästarnas mästare och halvsovit i soffan.. trots att jag inte ens varit vaken i 12 timmar så är jag sjukt trött.. ska nog ta och krypa ner i sängen snart..


men först ska jag kika runt lite här, ta en alvedon (huvudvärken jag dragits med till och från sen igår vill inte släppa taget"/ ), borsta tänderna, plocka undan lite rena kläder från sängen.. sen får jag sova;P

Vi hörs någonting imorn!

nattinatti allihopa =)

 

   

Av Erika - 2 juni 2012 19:40

Godkväll:)


Nu kommer det utlovade inlägget om lägerskolan.. tyvärr kan jag inte visa några bilder för barnen är med på allihopa! 


Onsdag: vi i gruppen samlades klockan 9 och vid 9.30 åkte vi iväg mot fidodalen.. tog oss en fika direkt när vi kom dit och höll oss undan eftersom den gruppen som var där innan oss inte åkt ännu.. när dem hade åkt så åt vi lunch och sen gick jag och en annan av ledaren iväg för att möta ungdomarna, på vägen satte vi upp en liten tipspromenad för att ungdomarna skulle få en start på en gång :) När ungdomarna var framme så började vi med namnlek och sen blev det tält uppsättning, vedhuggning, uppackning, middag och på kvällen kamratstigen :) allt drog ut på tiden så när kamratstigen var färdig så var det kvällsfika och sen krypa in i tälten, ner i sovsäckarna och sova sött :)


Torsdag: ALLA frös på natten, helt galet kallt var det! men dagen började 7.30 med frukost och sen vid 9 drog vi igång aktiviteterna, på förmiddagen paddlade halva gruppen kanot och andra halvan gjorde risflottar, efter lunch så var det tvärtom så alla fick göra allting.. på kvällen så spelade vi först brännboll och sen hade vi lite lägereld, grillade marshmallows, korv och pinnbröd också sjöng vi lite framför brasan.. efter ett tag drog några iväg och paddlade kanot, jag fixade med elden.. vi fixade lite kvällsfika och sen var det dags att åter igen krypa ner i sovsäckarna.. 


Fredag: KALLT även i natt (tyckte jag iaf) ungdomarna frös inte alls lika mycket.. frukost samma tid som dagen innan, sen var det packa alla grejor och se till så att det var städat.. precis när vi skulle packa ihop tälten så började det regna.. ungdomarna tillsammans med några av ledarna gick iväg till kåtan för att göra utvärderingen medan jag och en annan ledare stannade kvar och fixade lunchen.. när barnen kom tillbaka då var detlunch och sen var det dags att säga hejdå och åka hem.. 

Vi ledare fick stanna kvar ett tag extra och plocka i ordning, diska och fixa lite men efter ett tag fick vi också åka hem :)


Det var lägerskolan det..



På fredagskvällen var jag bjuden på middag hemma hos H mycket mysigt. Det var jag, H och S :D vi åt tacos och rulltårta, pratade massor och spelade skip-bo :)

     


hade en jätte mysig kväll trots att jag var väldigt trött :)


nu ska jag ta och kika på TV mästarnas mästare tror jag bestämt att det är ikväll :)


 

Av Erika - 2 juni 2012 15:19

Tjolahopp ;P


sov länge imorse (enda till 9.30 typ) och det är länge för att vara jag ;P sen har dagen bara rullat på.. har städat, tittat på let's dance på play och varit en sväng till coop.. inte haft en tanke på att gå in här och uppdatera ;P


nu ska jag nog försöka börja skriva lite hemtenta och eventuellt hämta ner väskan som står uppe på vindan så jag kan börja packa när motivationen till hemtentan tryter :P 


kommer ett inlägg senare om lägerskolan och lite sånt :) Håll ut!


 

Change Language

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards