livetiumea

Alla inlägg under november 2012

Av Erika - 22 november 2012 07:23

Godmorgon!

hade lite svårt att somna igår kväll men man får väl skylla sig själv när man tar en powernap på eftermiddagen.. men när jag väl somnade så sov jag väldigt bra :) vaknade vid 6 och klockan stod på 6.30 :P men somnade om tills klockan ringde! 


Idag är det grupparbete (IGEN) känns inte som att vi göra annat, det gör vi väl iofs inte heller, idag är det dags för grupparbete om individuella utvecklingsplaner och utvecklingssamtal (vi i gruppen har valt utvecklingssamtal som det andra ämnet av några olika vi fick välja mellan) :P är ju bara grupparbeten som seminarier i den här kursen också en individuell som avslutning :P 

nej, bästa att fixa matlådan + sallad och sen fundera ut vad man ska sätta på sig för kläder :)

Ha en bra dag allihopa =) 

 

Av Erika - 21 november 2012 20:40

Godkväll :)


tittar med ett halvt öga på bonde söker fru och resten här :P är inte jätte intresserad av bönderna men har tittat så pass mycket tidigare att jag vill veta vilka dem väljer ;P hehe..


sen senast har jag läst allt inför imorn (eller läst är väl kanske att överdriva) men jag har iaf gått igenom texterna och kopierat över lite som kändes relevant i ett worddokument :P känns skönt att ha det gjort.. nu blir det grupparbete för hela slanten imorn! 


har fixat en matlåda till imorn också men annars har jag inte gjort mycket alls.. ganska skönt men samtidigt börjar jag bli less på att inte ha något att göra :P 


nu ska jag iaf borsta tänderna och göra mig klar för sängen ;P

nattinatti allihopa =)

 

Av Erika - 21 november 2012 14:36

Tjolahopp!

kände för att kika in här en sväng!
Föreläsningen idag var rätt bra, iaf första delen.. hon pratade om IUP och drog väldigt ofta parareller till verkliga livet och människor hon träffat - det gjorde att man fastnade i föreläsningen.. andra halvan om pedagogisk miljö och åtgärdsprogram var inte riktigt lika intressant, bara lite..


när skolan var slut cyklade jag, via J för att hämta träningskläderna, till gymmet och körde typ 50 minuter.. körde tyngre än vad jag någonsin gjort tidigare - så skönt att känna att man orkar! hoppas bara förkylningen håller sig borta nu så jag får fortsätta köra!! 

 

har precis duschat och nu MÅSTEMÅSTEMÅSTE jag sätta mig och läsa!
Ha en bra eftermiddag allihopa!

 

Av Erika - 21 november 2012 08:54

Godmorgon :)


har varit vaken i typ 2 timmar och tanken var att jag skulle vara hos J nu och vi skulle promenera men så är det så varmt idag så det blir cykel till skolan och då behöver vi inte ses lika tidigt ;P ganska skönt att bara slappa såhär på morgonen :) 

har bara en föreläsning idag, hoppas den är bra.. är en föreläsare vi inte haft innan så det kan ju bli bra :P 


när den är slut tänkte jag sticka till gymmet och köra ett pass :) ska bli härligt! och sen blir det hem, käka lunch och plugga i eftermiddag.. har en hel del att läsa inför grupparbetet imorn :P 


nu måste jag leta reda på nå kläder jag kan ha och sen typ sticka iväg :)

ha en bra dag allihopa!

 

Av Erika - 20 november 2012 20:39

Godkväll!

Den här dagen har försvunnit helt och hållet.. morgonen gick sjukt fort och dagen i skolan lika så.. det enda som var segt var att sitta och vänta i 2 timmar på att få redovisa (och sen endå inte få eftersom att bara två grupper skulle redovisa och vi blev inte en av dem 2) lite surt men samtidigt skönt att slippa, det är ju alltid lite nervöst att redovisa - vad ska man säga osv. 


kom hem mellan 16.30-17 typ :P och då diskade jag faktiskt hör och häpna ;P känner mig näsan stolt över mig själv ^^ 

 

är ju inte ofta jag tar tag i disken under veckorna men jag kände för det idag (och framför allt blir matlådorna så jäkla äckliga om dem inte diskas) 

sen har jag bara slappat resten av kvällen :), kollat på webtv och surfat runt lite.. finns inte så mycket att göra vid datorn nu för tiden tycker jag :P


snart blir det väl sängen.. imorn är det skola 10-12 (känns lagomt ovärt med en föreläsning) och sen ska jag träna hade jag tänkt :) 


hoppas alla haft en bra dag idag!
Kram och godnatt

 


Av Erika - 20 november 2012 10:43

Tjotjo!


hade sovmorgon imorse, fast sov iofs inte så länge :P bara till 7.30 sen skrotade jag runt hemma tills det var dags att sticka till J för att sen vidare mot skolan.. 
sitter på skolan och försöker lyssna på en föreläsning om läs- och skrivinlärning.. rätt intressant men en del är repitition från kursen läs- och skrivinlärning :P men det ska nog gå bra ^^


i eftermiddag är det redovisning av grupparbetet vi gjorde igår :P ska nog gå bra :P har ingen aning om vad jag ska säga menmen..

slutar 16 så då blir det bara hem och äta middag och sen är det typ kväll.. men det är inte många dagar vi slutar efter lunch så ska absolut inte klaga..


nu ska jag fortsätta lyssna en stund till!

 

Av Erika - 19 november 2012 21:15

Godkväll godkväll :)


Ganska sen uppdatering för att vara jag den senaste tiden ;P men har haft J här ikväll och det har varit mycket trevligt :) 


Dagen idag har bestått av grupparbete om krishantering, ganska "tungt" inte själva arbetet utan mer att man pratat om mycket runt omkring kriser och olika kriser som har drabbat en själv.. men samtidigt är det ju bra att ventilera lite också :P 

när vi var färdiga (typ vid 13) så cyklade jag och J hem till henne och sen promenixade vi hit, dumpade lite grejor och sen promenixade vi vidare, först till D&D och sen vidare mot ersboda och lite affärer där för att avsluta med coopen :)


köpte plocksallad till middag som vi gick hem hit och åt :) mumsmums! sen har vi suttit och pluggat.. måste ha sett rätt kul ut.. vi satt brevid varandra i soffan med varsin dator i knät och med lurar i öronen xD men pluggat blev det och nu har jag över 1 sida på min individuella som iofs ska vara 5-6 men iaf, känns så jäkla skönt att ha kommit en bit.. TYVÄRR tror jag att det är den lätta delen jag har skrivit men jag vet inte :P 


nu ska jag kika runt lite kort innan jag kryper ner i sängen och sussar sött

nattinatti!

 

Av Erika - 19 november 2012 07:29

Godmorgon!

Ser lite ljusare ut idag (angående det jag skrev om igår kväll) så håller alla tummar och tår för att det ska gå bra nu.. men jag vågar inte hoppas för då blir jag bara ännu mer besviken..


Idag är det skola.. vi ska göra grupparbete.. och om vi är lika effektiva som sist så tar det bara några timmar.. kanske till och med hinner börja på nästa grupparbete xD men vi får se ^^ sist var vi iaf riktigt effektiva.. 

sen i eftermiddag/kväll ska jag och J plugga på individuella skulle jag tro.. plugga ska vi göra iaf och det känns bra att komma igång på riktigt, den halva sidan jag har skrivit kan nog lätt bli en hel sida med lite mer litteratur och ordbajs ;P 


nu måste jag leta reda på några kläder jag kan ha på mig och sen ska jag sticka iväg :)
Ha en bra dag allihopa!

 

Change Language

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards