livetiumea

Alla inlägg under november 2012

Av Erika - 18 november 2012 20:40

Godkväll..


om kvällen är så god vet jag egentligen inte.. känner mig lite låg.. men det har nog och göra med SAS och allt eftersom mamma ska flyga med dem och vi inte vet om sas kommer flyga när hon ska komma upp.. har ju sett fram emot det hela hösten och nu känns det bara hopplöst.. kommer inte tro på att hon kommer för ens jag vet att hon sitter på planet och planet har lyft så känns det nu iaf.. men förhoppningsvis så löser det sig för sas med banker och allt annat skit så min mamma kan komma upp hit.. hon sa att hon kan ta bussen upp men jag vet själv hur trött och slut man är efter en bussresa hit och det känns inte värt att hon ska göra det, vi får försöka hitta på saker i jul isället.. men än vet vi ju inte hur det blir.. vi får se helt enkelt..

får väl försöka se det positiva i det här (som det känns just nu) och det är att resan till pappa bli av i vilket fall eftersom jag då flyger med ett annat flygbolag då.. och sen är det ju inte så jätte länge kvar till jul heller och då får jag vara hemma i typ 3 veckor :) 


i övrigt så har dagen varit bara bra idag.. gjorde världens godaste kyckling stroganof till middag.. MUMS.. någon bild blev det inte men den såg inte mycket ut för världen heller men smaken var finnemang :D 

annars har jag inte gjort så mycket alls.. slappat och spelat lite spel på datorn :P


 

Måndag: grupparbeta, plugga med J på eftermiddagen

Tisdag: skola 8-16

Onsdag: skola

torsdag: ledig, kanske träna

Fredag: Ledig, kanske träna

Lördag: städa och fixa 

Söndag: träna


en rätt oplanerad vecka som det ser ut.. men allt kan ju hända :P lär säkert bli någonting mer på schemat men vi får se..


nu ska jag försöka samla mig lite och borsta tänderna.. sen krypa ner i sängen och sussa sött..

nattinatti allihopa!

 

Av Erika - 18 november 2012 12:40

Tjolahopp! 


Klev upp tidigt imorse (iaf för att vara söndag) klockan ringde 7.30 och det för att jag skulle vara på gymmet en vettig tid ;P åt frukost och tog det lugnt en stund innan jag gav mig iväg.. sen körde jag typ 50 minuter effektiv tid och det var skönt, iaf cykleturen hem en när man kände att man hade gjort något.. ;P 


När jag kom hem så duschade jag och såg på webtv en stund och nu sitter jag här med min lunch

 

Har bestämt mig för att jag iaf en gång i veckan ska ersätta lunchen med en sån där dricksak ;P dem är ju så det gör ingenting, bara lite nyttigare.. framför allt när jag ska äta middag så behövs det inte mer till lunch tycker jag!


Nu ska jag fördriva några timmar till innan det blir middagsfix och lite sånt där ;P

ha en fortsatt bra Söndag allihopa!

 

Av Erika - 17 november 2012 20:58

Godkväll!

Den här dagen har verkligen försvunnit.. 

började med att tvätta sängkläderna imorse och sen åt jag frukost.. mumsmums! fortsatte med tvätten och samtidigt höll jag på och plocka lite här hemma... fick nått ryck och drog fram allt som låg under sängen och jäklar vad där var dammigt xD helt galet.. borde nog städa under min säng lite oftare ^^ men nu kan iaf mamma sova på golvet utan att oroa sig för att framkalla damallergi :) 


vid lunch typ så ringde brorsan och ville ha sällskap när han var ute så jag passade på att cykla till coop och handla det som skulle handlas och sen har eftermiddagen bara försvunnit.. vart vette tusan, har inte gjort nått vettigt alls :P stekte kött, kokade bulgur, gjorde sås och sallad till middag också diskade jag och hängde sista tvätten efter middagen =)


Gud vilket tråkigt inlägg men en tråkig dag ger ett tråkigt inlägg.. och inga bilder har jag heller! ni får stå ut till en annan gång!

nattinatti allihopa!

 

Av Erika - 17 november 2012 10:50

Godmorgon ;P


Har umgåtts med J en hel del senaste dagarna så därav ingen uppdatering ;P 

I torsdags var vi i skolan, hade egentligen 3 föreläsningar men vi var bara på 1 eftersom vi redan haft föreläsningar om det andra tidigare under utbildningen :P sen när vi kommit hem till henne så roade vi oss med att klä om ett par skor till henne :P

   

Den rosa skon gjorde vi vid ett annat tillfälle och den guldiga nu =) 


sen blev det middag och fortsatt pyssel och på kvällen var vi hem till en kompis till J också kollade vi på fråga Olle och drack te =) riktigt mysigt! 

var hemma typ 23.20 kanske och stupade i säng ;P

Igår (fredag) var jag också med J hela dagen, var hos henne vid 8.15 på morgonen och då cyklade vi till iksu och simmade en timme och sen var vi hemma hos henne resten av dagen, sov lite, hon städade och sen på kvällen kom en annan kompis till henne så vi käkade middag och jag hjälpte henne med håret inför dansen hon skulle på :)

  J fixade mitt hår också och satte upp det i en dounut (eller vad det nu heter) tjusigt blev det iaf! 


var hemma strax före 21 men då hade jag fått en avi från posten som jag blev sååå nyfiken på.. kunde för allt i världen inte komma på vad jag hade beställt så jag cyklade iväg och hämtade den och det var en julklapp :) trevligtrevligt! Nu är typ alla julklappar fixade ;P somnade som en stock när jag kom hem (okej kollade facebook och lite sånt där men en slocknade jag)


Idag är jag all alone ;P men det är skönt! håller på och tvätta också ska jag väl ta och diska lite och sen sticka en sväng till coop :) 

bokade tågbiljett tillbaka upp hit efter jul imorse också så nu är alla biljetter fixade fram tills då ;P ganska skönt! 

hoppas alla får en härlig Lördag! :)

 

Av Erika - 15 november 2012 07:04

Godmorgon :)


Drömde sjukaste drömmen (eller iaf en rätt så sjuk dröm) precis innan jag vaknade.. var hemma hos någon med mamma och P också helt plötsligt när jag tittar ut så ser jag ett plan som krachar utanför fönstret och vet som inte riktigt vad jag ska göra.. men jag ringde iaf 112 och berättade vad som hänt och pratade lite, det började komma MASSVIS med folk in i huset där vi var och det sista jag "såg" var en kvinna som satt kvar i planet och torkade blod från sig själv sen ringde mitt alarm.. :P 


man kan ju undra vad som hade hänt om jag sovit vidare :P 


dagen idag då? ska snart hem till J för morgon promenad och sen frukost :) sen blir det skola 10.30 -14.30, två föreläsningar! sen i eftermiddag lär det inte hända så mycket tror jag =) 

 

en liten bild från en promenad tidigare i höstas :) 


nu ska jag fixa klart min matlåda, har precis kokat färdigt bulguren (eftersom klantskallet Erika glömde det igår) och ska väl ta och fixa lite sallad och packa väskan och lite sånt där :)

hoppas ni får en bra dag allihopa =)

Av Erika - 14 november 2012 20:11

Godkväll :)

Idag har varit en härlig dag! först skola och redovisning som gick smärtfritt, pratade väl kanske lite väl kort men sånt som händer, huvudsaken var att vi refererade till litteraturen i våran redovisning och det gjorde vi ;P

när redovisningen var klar så promenerade jag och J ner på stan, åt lunch och sen började vi kika runt.. det enda jag skulle fixa var ett linne till min julklänning och ljus till min adventsljusstake.. sen blev det liiite mer men det var julklappar så det tänker jag inte skriva här ;P 


 

så kommer min adventsljusstake se ut :) jag ställde upp den och plockade bort den lika fort ;P är ju lite tidigt att ställa fram den redan :P så det får vänta ett par veckor till! 


när jag kom hem var jag sååå trött så jag somnade en stund och sen åt jag middag och pysslade lite med små saker som behövde fixas :) 


nu sitter jag och tittar lite halvt om halvt på arga snickaren men ska väl typ lägga mig och läsa om en stund.. imorn blir det morgon promenad med J och sen skola!

Godnattgodnatt!
 


Av Erika - 14 november 2012 06:20

Godmorgon!

Idag står det skola 8-12 på schemat och redovisning, det roliga är att vi är 3 grupper och varje redovisning ska vara 30 minuter :P känns som att lärarna tilltagit lite vääl mycket tid :P men hellre det än som i nån kurs där det var för lite tid tilltaget och alla grupper typ drog över på redovisningen :P 


Efter skolan tänkte jag och J sticka ner på stan en sväng, jag ska fixa ett linne till klänningen jag visade igår också ska jag kolla på ljus till adventsljusstaken jag också fick igår :) hon skulle också kika efter lite smått och gått!

Nej nu måste jag äta frukost och göra mig klar, ska vara hos J 7.15 ZZZzzz :P varför ska skolan börja så tidigt.. 


ha en bra dag allihopa!

 

Av Erika - 13 november 2012 19:27

Godkväll!

Grupparbetet idag gick rätt fort att göra, vi var färdiga strax efter 12 och det var riktigt skönt! jag och J promenerade hem till henne och började (hör och häpna) med inlämningen som ska lämnas in den 10/12 xD kändes rätt skönt bara att börja, och sen är det ju för att både hon och jag är borta rätt mycket där i slutet av den här kursen så vore så jäkla härligt att bli färdig i tid (för ovanlighetens skull) 


När vi pluggat (och pratat) pratat mer än vi pluggat ;P så drog jag till gymmet och körde lite, blev 40 minuter iaf eller nått sånt.. sen var jag bara hem, lämnade väskorna och drog till coop och hämtade paket :) Mammas julklapp och lite annat! alltid kul! 

 


bild från halens hemsida

den klänningen :) ska bli min julaftonsklänning tänkte jag, med ett rött linne under =) sen var det som sagt mammas julklapp också var det en adventsljusstake! 


resten av kvällen har jag bara suttit här, är trött och har väl slumrat till några gånger men jag kämpar för att vara vaken :P spelar värdelösa spel och uppdaterar med onödig information här! haha


hoppas alla haft en bra dag idag iaf :)

och godnatt när ni nu ska sova!

 

Change Language

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards