livetiumea

Alla inlägg under maj 2011

Av Erika - 10 maj 2011 20:53

Godkväll!

Jag är trött! Jag är typ halvt död av allt pollen är så sjukt påverkat just nu och har ingen lust att göra någonting.. men trots det så har dagen gått bra :P dock har jag haft såååå kort stubin idag, har fått hållit mig i skinnet för att inte skrika rätt ut när något hänt.. UPS! aja (:
Praktik och hade en aktivitet och det gick väl helt okej :P blir nog bättre imorn när jag har lite mer koll på hur man gör och så :)
När jag kom hem så pluggade jag lite och sen gick jag och min B ut på promenad och sen hem och pluggade igen och sen blev det en promenad till så allt som allt har det väl blivit 1 timme och 45 minuters promenad, 1 timme och 10 minuter cykling plus att jag varit ute nästan hela dagen ;P
Så skönt!

Nu ska jag sova!
Nattinatti

 

Av Erika - 10 maj 2011 07:11

Godmorgon :)


JAG HATAR POLLEN!!
Jag är alldeles tung i huvudet, det första jag gör när jag vaknar (och även under natten) är att klia mig i ögonen.......... bläää nu vill jag att det ska vara slut (det har precis börjat) aja.. bara att ta meducin, ögondroppar och nässpray och gilla läget..

  Usch och fy och blä!

annars då? jovars, snart dags för ännu en praktik dag och idag ska jag hålla en av mina viktigare aktiviteter, nämligen en av dem som senare ska redovisas inför klassen :P får hoppas på att det går finemang asså (: känner mig ganska säker på vad som ska göras, lite osäker bara på hur.. men tror inte att det kan vara såååå svårt xD haha vi får se efter idag (:


Nu måste jag byta om, packa ner nå kläder att ha idag och hoppa upp på cykeln och cykla iväg :)
Hoppas alla får en bra dag :)

Av Erika - 9 maj 2011 20:54

Godkväll alla där ute i cyberspace!

Jag känner mig helt groggy.. tror det beror på att det är SJUKT mycket pollen i lufte, sen i fredags när det regna och sen solen hela helgen plus idag så har det verkligen exploderat i mängd.. sen är jag trött också efter en 11 timmars dag, först praktik och sen p-möte :P det var väl som det var.. hmm aja..

ungefär så känner jag mig.. xD haha  

Nu ska jag krypa till kojs! skiter i att klockan inte är speciellt mycket. JAG ÄR TRÖTT! xD

Hoppas alla fått en bra start på den nya veckan! :)

 

Av Erika - 9 maj 2011 06:54

Godmorgon!

Då var det måndag igen då och idag börjar näst sista VFU veckan, känns helt galet att tiden gått så fort! känns inte som att jag kommer hinna med allt, förra veckan var alldeles för stimmig och tung.. men det är bara att vänja sig :)


Idag är det då som sagt VFU och sen får vi se vad som händer när jag kommer hem.. göra allt i min värld för att inte somna :P Kanske en promenad!? vem vet :P..


Nu ska jag iaf äta frukost! Helt klart bästa måltiden på hela dagen!


Hoppas alla får en bra start på nya veckan!  

   

Av Erika - 8 maj 2011 20:35

Godkväll allihopa!  


Då var ännu en vecka slut och det är bara 3 veckor och 3 dagar kvar på den här terminen, sen har jag gjort mitt första år på universitetet.. GALET!

Den här dagen har varit riktigt härlig! Har njutit till max av att göra sånna grejor som behöver göras men som man förtränger allt för ofta..

Började med att tvätta allt jag hade (en del från förrförra helgen) och sen när jag fixat allt det så fick jag nått ryck och gick igenom garderoben och byrån och bytte plats på en del grejor, slängde trasiga grejor och vek allt fint så man hittar lite bättre i garderoben :D känns riktigt skönt!
Hade jag tagit före bild så hade jag kunnat visa hur det såg ut innan men jag gjorde inte de och då orkade jag inte ta någon efter bild heller ;P haha


Måndag: VFU
Tisdag: VFU
Onsdag: VFU
Torsdag: VFU
Fredag: VFU

Lördag: slappa, kanske ta en fika med en vän :)
Söndag: Plugga, fixa och ha mig (:

Nu är det näst sista praktikveckan som börjar, känns helt galet att jag gjort TRE veckor redan! fattar inte vars tiden tar vägen xD


aja, nu ska jag fortsätta sticka lite och kolla på Mästarnas mästare!

      

Av Erika - 8 maj 2011 11:37

Tjolahopp!

Vaknade före 7.30 idag vilket jag tyckte var väääldigt onödigt men det är ju så kopiöst ljust ute på mornarna nu så vad ska man göra =( ingen hit att ha ljusa persienner när det är ljust ute ;P hehe


Förmiddagen har gått i ett typ, har tvättat och rensat bland mina kläder.. plockat fram sommarkläder som legat längst in i garderoben och slängt trasiga grejor (: man märker verkligen i min garderob när sommaren är här för då är det heeelt andra färger, vintern är mest svart, grå och andra mörka tråkiga färger medan sommarn är mer rosa, turkos, ljus grönt och lite vitt (: så härligt att man kan börja använda klänning och så mer nu :) ME LIKE!


Får se vad jag ska hitta på mer idag, en liten promenad tror jag det ska bli iaf, och plugga måste jag också göra :( skriva planering och börja läsa böcker som ska läsas till uppgifter som vi ska göra. BLÄ jag är less på att läsa böcker ;P haha aja, snart är det sommarlov :D!

 

Bäst att sätta igång med plugget också så man får det gjort någon gång.. det går ju ganska fort bara man sätter igång :) mest ordbajs som ska skriva så!






Hoppas alla får en bra söndag!

 

Av Erika - 7 maj 2011 21:17

   Godkväll då :)

Ännu en dag som tagit slut och dagen har varit helt fantastisk :)

Började dagen på stan tillsammans med

Lite halv taskig bild kanske men iaf :)
Vi strosade runt, shoppade lite, käkade och så.. sen när hon stuckit iväg till sin dansträning blev jag kvar på stan ett tag till och köpte lite mer saker :)   

Många påsar blidde det      och Lunch på MAX :D

TEE!!                           Papper till min skrivare    Strumpor

Trosor                 En present till...    En ny sommarklänning :) 

Nya handdukar              en liten söt häftapparat   Choklad till mamma :)


Det var allt jag handlade idag, förutom lite mat på coopen, men det orkade jag inte fota ;P


En bild jag tog ut genom fönstret på MAX tyckte den blev lite läcker (:   


Nu ska jag kolla på TV en liten stund till sen blir det sängen, tröttis som jag är ;P haha

Nattinatti :)

 

Av Erika - 7 maj 2011 08:35

Godmorgon allihopa!

Igår var jag alldeles för trött för att överhuvudtaget komma ihåg att uppdatera här, la mig i sängen cirkus 20.15 och somnade FÖRE 21!! helt galet, men jag trodde nästan att jag skulle somna ännu tidigare ;P haha aja..

Men förutom det och förutom att det SPÖREGNADE när jag cyklade hem så var dagen bra, lite väldigt skrikande barn också men det hör som fredagar till (nästan iaf) men det funkade, förmiddagen var vi ute och sen bakade jag med några barn på eftermiddagen :)

  

Idag är ju uppe tidigt och det eftersom jag ska på stan med en vän :) har precis käkat frukost så nu sitter jag mest och väntar ut tiden, ska mötas om cirkus 1 timme :) kommer bli mysigt! får väl se om man hittar nått spännande på stan!

 Känns som att vädret är lovande för att gå på stan iaf :) Är ju såå mycket skönare att gå där i fin väder än om det skulle vara som igår.. SPÖREGN!

  

Annars är det väl de vanliga som ska göras idag, handla, städa, diska, tvätta men det får bli när jag kommer hem för nu tänker jag inte göra ett skit faktiskt, mer än att sitta här :)

Och juste glömde berätta igår.... JAG HAR JOBB I SOMMAR :D ringde i torsdags och fick det klart och igår fick jag mina tider :D UNDERBART!!! fast jag fattar det inte riktigt själv ;P hehe


aja, nu ska jag hitt på nått annat (: Typ byta kläder och sen sitta här och se dum ut ett tag innan jag sticker iväg!

Hoppas alla får en kanon lördag!

 

Change Language

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards