livetiumea

Alla inlägg under november 2010

Av Erika - 13 november 2010 13:24

Tjolahopp!  


Ska alldeles strax sticka iväg, har varit flitig den här morgonen, har tvättat,diskat och städat - dock inte pluggat och det hänger över mig lite, ska ta och läsa några sidor innan jag sticker bara så jag känner mig lite duktig!


Som sagt, ikväll är det återinspark (återträff) ska nog bli kul - hoppas jag! ..


vet inte vad jag ska skriva så jag skiter i det här nu och tar och läser lite istället xD


Ha en bra eftermiddag och kväll     

  

Av Erika - 13 november 2010 09:57

Godmorgon!


Jag vaknade vid 8 av huvudvärk - inte skönt men efter en alvedon och lite frukost så blev det bra, som tur var :)


Dagens planer är plugga, diska, plocka lite, duscha (det ska hinnas med före 13.40) för då ska jag sticka till en klasskompis för förfest/fixa oss fest inför återinsparken som är ikväll - får hoppas på att det blir skoj! :)


Nu har jag precis ätit frukost - scones självklart (det är ju lördag :D) hihi och ska ta och diska på en gång..


Jag vet inte om det var för att jag vaknade med huvudvärk imorse men jag har haft värsta otursmorgonen.. jag har nog bytt otursdag från fredag den 13:onde till lördag den 13:onde

  

  • först huvudvärken
  • sen glömde jag sätta på ugnen till sconsen 
  • sen stack jag mig på kniven när jag skulle dela upp min ost
  • sen tappade jag ut bakpulvret på golvet
  • sen när jag skulle dela min scones slant jag och fick gaffeln i handen

Sen var det nog inget mer (hittills) men det kommer säkert =( xD


Nej nu måste jag ta tag i mitt diskberg (kanske inte riktigt ett berg men disken iaf) haha x


Ha en bra dag, kanske uppdaterar innan jag sticker iväg :)

  

Av Erika - 12 november 2010 18:34

Tjolahoppsanhejsan!


Då har den här dagen gått snart också.. sjukt fort går det :O Snart är det jul, om 6 veckor rättare sagt - GALET!!

Köpte en advents ljusstake idag också ^^

och appropå köpa (handla) har nog aldrig känt mig så vilsen och borta på coop någonsin, kändes som jag bara sprang runtrunt och fram och tillbaka xD haha kanske var för att det var JÄÄÄTTE mycket folk och jag var lite lagomt slut i huvudet, men nu har jag iaf handlat för den kommande veckan ;P SKÖNT!! ..

Min kyl före handlingen

 

och efter handlingen, lite skillnad blev det allt;P hihi


och sen köpte jag frukt också :D    MUMS!!


Idag när jag cyklade till gymmet så fick jag vänta på L ett tag så då passade jag på att ta lite kort (:

      

Riktigt härligt var det ute :D

och när jag cyklade förbi några som åkte längdskidor då blev jag väääldigt sugen på det jag också, men jag äger ju liksom inga så det blir svårt =( =(


aja, nu har jag precis ätit middag (sent men iaf) och ska väl läsa lite mer innan jag ska fixa fredagsmyyyyys :D hihi


Ha en bra (IDOL) kväll :D

  

Av Erika - 12 november 2010 09:52

Tjolahopp!


klev upp 8 imorse och käkade frukost och sen har jag suttit och läst (okej, inte riktigt hela tiden men nästan)

Nu ska jag alldeles strax ta och göra mig klar och sticka iväg till IKSU för lite träning - simning..

  

Jag har läst 31 sidor totalt nu och har hur mycket som helst kvar! Hela den här helgen kommer få spenderas i boken (papprerna) menmen...


Nu måste jag packa och göra klart för träningen!

Ha en bra dag:)

  

Av Erika - 11 november 2010 19:32

Godkväll


Skolan idag gick väl bra, väldigt segt med två föreläsningar speciellt eftersom den andra i princip bara repeterade det vi pratade om på föreläsningen innan xD menmen nu är det gjort..


När jag kom hem så stekte jag pannkaka och sen började jag läsa Jared Diamond - Undergång har väldigt svårt att hänga i med i det han skriver men jag är ändå GRYMT glad att jag lyckades få tag på den på svenska (iaf kapitlena jag ska läsa)

20 sidor lästa och massa mera kvar - orkar inte xD nu på slutet har jag legat på golvet och läst för att inte somna, jag är helt hopplös på att somna när jag läser.. xD    en liten bild på den *host* underbara *host* boken xD haha..


Nu ska jag snart koka te och sen kolla på tv (: S.O.S västkusten blir det ikväll (:

   LIVET!! (nästan iaf ;P)

Imorn blir det plugg och kanske träning ?! vi får se (:


Ha en bra kväll :)  

Av Erika - 11 november 2010 07:28

Godmorning!


Idag är det skola, hela långa dagen, eller från 8.30-15.00 tror jag iaf.. segt xD hoppas på intressanta föreläsningar ^^ xD


Efter skolan blir det väl hem och börja läsa inför seminariet på Onsdag ska få kopiera så jag får boken på svenska :D annars hade det inte gått alls.. xD haha


Usch vad jag känner mig borta, ska nog ta och fixa i ordning min lunch och packa ihop mina grejor och sticka till skolan istället - det är typ 1 dm snö på vägen så det blir lagom kul att cykla..... eller inte xD kommer nog ta sin lilla tid :P


Ha en bra dag, jag ska försöka ha en (och jag ska försöka hålla mig på cykeln och inte ligga i snön)


  

Av Erika - 10 november 2010 20:58

Godkväll  


Ska alldeles strax krypa ner i sängen och sova men jag tänkte slänga in en liten snabb uppdatering här först (:


Dagen började tungt - med typ 1 dm snö som jag skulle försöka cykla i, det gick inge vidare och jag undrar vad fan jag gett mig in på som sagt att jag ska cykla hela vintern xD haha.. menmen

sen tränade vi och det gick iaf bra, sen när jag skulle klä på mig efter duschen så inser jag först att jag glömt min BH men tänker "fine det klarar jag, får väl ha på mig sport BH:n.. sen ska jag sätta på mitt linne och upptäcker då att det inte är ett linne utan det är tights.. Då hade jag packat fel!! :@ aaaarrrrgggghh less man kan bli på sig själv, så det var bara att dra på sig den långärmade tröjan och sen memorera att inte öppna den under eftermiddagen i skolan xD haha (jag klarade det faktiskt!! :D xD )


Nu ska jag krypa ner i sängen och sova (:
Godnatt och sussa så sött :)

  

Av Erika - 10 november 2010 09:19

Godmorgon =)

Imorse när jag vaknade såg det ut såhär utanför fönstret :D

För en vecka sedan när jag var hemma i Bålsta såg det ut såhär ute ;P

  


liiiite skillnad kanske, sen är det ju iofs snö där nere nu också men iaf ;P hehe..


Idag blir det träning först och sen skola, sen blir det väl hem och lyssna på ljudbok.. blää xD otaggad (framför allt eftersom att den är på engelska)...


Men det ska nog gå bra!


Nu ska jag ta och fixa klart min lunch, sätta på mig träningskläder, packa ner lite andra kläder i väskan och sen sticka iväg (:


Ha en bra dag :)

  

Ovido - Quiz & Flashcards