livetiumea

Alla inlägg under juni 2011

Av Erika - 14 juni 2011 20:48

Godkväll!

Vet inte om jag orkar skriva nått egentligen men en liten uppdatering får det väl bli...

Inskolningen på jobbet idag gick bra, eller det kändes bra för mig iaf så hoppas på att det kändes bra för brukaren också =) mycket att tänka på som man själv gör helt automatiskt varje dag :P haha men det blir nog bra =) min brukare är väldigt framåt och vet vad hon vill så jag är inte orolig så..


aja, nu ska jag kolla på CSI NY och sen sSOOOOOVA!!!

 

Av Erika - 14 juni 2011 07:22

Godmorgon!

Hade ingen lust att gå upp när klockan ringde men var tvungen, inskolning på jobbet idag så då är det bäst att komma i tid :P


äsch jag vet inte vad jag ska skriva, det känns som att jag borde skriva nått men det kommer som inte ut i fingrarna..

hmm


jag kan berättade att jag läste ut både tusenskönor som jag berättade om igår och sen även en annan bok som heter "vecka 36" som handlar om en höggravid kvinna som försvinner i en semesteridyll. sjukt bra, båda två! 

 

Men jag drömde om gravida kvinnor i natt och ALLA skulle förlösas på gymmet :S mycket märkligt.. hahahaha mina drömmar senaste dagarna dem har varit märkliga.. först natten till igår när jag drömde om kebab i alla dess former och nu om gravida kvinnor som ska förlösas på gymmet.. (gymmet där jag, mamma, brorsan och mammas kille tränar alltså) och om jag inte minns helt fel så var det till och med jag som var gravid.. HAHA!!


Aja, nog om mina sjuka drömmar.. nu ska jag ta och ladda och göra mig klar för att sticka iväg! 8-17 idag och sen gymmet direkt efteråt..


Hörs ikväll =)

 

Av Erika - 13 juni 2011 20:19

Godkväll!

Idag har varit en tung dag.. Mått illa, haft ont i magen och känt mig allmänt tung i både kropp och knopp.. Har iofs mest legat i soffan och läst men illamåendet och allt har funnits där iaf.. och sen på träningen så orkade jag knappt ta i, det snurrade och jag fick ingen kraft alls..


Nej jag tror inte jag orkar skriva nått mer nu.. ska ta och bädda ner mig i soffan


nattinatti alla där ute =)

 

Av Erika - 13 juni 2011 08:31

Godmorgon allihopa =)


Dag 8/10 påbörjad och nu börjar nedräkningen xD usch trodde aldrig att det skulle bli såhär tufft...

Inatt drömde jag och kebab i alla dess former, kebabtallrik, kebabpizza, kebabrullar, kebabgrytor.. och vart jag än var så var det folk som åt kebab.. dumma hjärna och drömma sådana saker.... det var nästan så att det vattnades i munnen när jag vaknade xD uschusch!

Annars då?! Idag måste jag läsa ut boken jag håller på med.. kunde knappt sluta läsa igår kväll för att den var så spännande men till slut somnade jag med boken i handen och då var det nog bäst att lägga bort den xD

  Så jäkla bra bok!!!! Den första av hennes böcker, Askungar, är också sjukt bra och jag hoppas den tredje som kommer snart också är bra :D men det tror jag nog =)


Bara för att jag äntligen lyckats tömma kameran så måste jag visa en bild på tårtan vi fick när vi var på treårskalas för sisådär en vecka sen :)

Den var sjukt god! Var länge sen jag åt en sån god tårta =) 


Nej nu har jag nog ingenting mer onödigt att berätta här ;P
Hoppas alla får en bra dag!

Av Erika - 12 juni 2011 20:15

Godkväll!!

Dag 7/10 slut och nu är det riktigt tungt.. mår illa och har svårt att få i mig det jag ska dricka.. och allt som har med mat att göra blir extra tydligt nu.. alla recept ser sjukt goda ut även fast jag inte skulle tänkt tanken att äta dem innan och massa sånt :P haha...


Annars idag har det inte hänt så mycket, var iväg en sväng till Bromma blocks till nån friluftsbutik och kollade lite, finns mycket roliga grejor =) hehe när jag kom hem somnade jag i soffan och sen har jag typ bara legat och läst ;P


Måndag: Träna

Tisdag: inskolning inför jobbet, träna

Onsdag: inga planer, handla mat kanske

Torsdag: Inskolning inför jobbet, träna

Fredag: Inga planer

Lördag: Träffa en kompis idag eller

Söndag: idag =) vi får se


Ungefär som så ser min vecka ut.. =) Skönt att få komma igång med inskolningarna för jobbet och allt =)


Hoppas alla haft en skön söndag och är taggade inför en ny vecka!
 

Av Erika - 12 juni 2011 09:00

Godmorgon!

Sovit gott? Jag har sovit som en stock, gissar på att det är efter promenixen igår.. var helt slut hela eftermiddagen och kvällen.. orkade inte göra någonting alls.. Först la jag mig ute på balkongen och läste och somnade där och sen låg jag i soffan resten av kvällen...


och jag har inga planer på att göra något mer avancerat idag heller, möjligtvis plocka iordning lite här hemma men annars blir det nog inte många knop gjorda.. skönt iofs men iaf (: haha..


Nej som sagt, plocka lite här hemma var det!
Hoppas alla där ute får en bra dag =)

 

Av Erika - 11 juni 2011 13:14

Tjolahopp!!


Vid 8.30 imorse gick jag, mamma och mammas kille ut och gick och vi kom hem för ungefär 20 minuter sen........ väääldigt lång promenad typ sisådär 4,5 timme, men det var riktigt skönt också! Räddningen var ett svalkande dopp mitt i ungefär ;P


Här kommer lite fler bilder från dagen också =)

                   

Ingen speciell ordning på dem men lite smått och gott iaf!


Har sjukt ont i fötterna nu och har väl typ 7 blåsor eller nått sånt räknade jag till :P Men jag är ändå mest glad för att jag hände med ut istället för att ligga hemma i soffan och dega =)


Appropå dega så ska jag dra ut en dyna på balkongen och lägga mig där och läsa/sova.. trötter här!


hoppas alla haft en bra dag hittills =)

 

Av Erika - 10 juni 2011 19:23

Godkväll!

Hade en lugn och skön förmiddag, slappade i soffan, läste lite och bara tog det lugnt...

Vid 14.30 gjorde jag mig iordning och cyklade iväg till mammas jobb och var där tills hon stängde :P


Kändes helt galet att cykla 1 mil enkel väg för det men det var riktigt skönt att cykla faktiskt, tungt imellanåt men så ska det ju vara =)


Jag har väl ingenting mer att skriva här så det är väl lika bra att sluta här!

Hoppas alla haft en bra fredag =)

 

Ovido - Quiz & Flashcards