livetiumea

Alla inlägg under februari 2012

Av Erika - 18 februari 2012 20:58

Godkväll :)


Då var dagen snart slut! Har inte gjort jätte mycket idag.. Tvättat, handlat, slappat och lagat lite mat :)

 

Här är min goda middag =) kycklinggryta och ris! MUMS :D 


Sitter här och kikar lite halvt på melodifestivalen nu.. vissa är ju riktigt bra medan andra undrar man vad dem gör där överhuvudtaget... :P 


Nu ska jag snart krypa ner i sängen och sussa sött :) 

Nattinatti!

 

Av Erika - 18 februari 2012 19:30

Tjolahopp!

För ett år sen...


       



För ett år sen var jag hemma och då var jag och mammsen till abborrberget (vårat lilla smultronställe =) )

kände bara för att dela med mig av det!

nu ska jag glo på melodifestivalen kommer inte och säger godnatt sen!

   

Av Erika - 18 februari 2012 08:44

Godmorgon =)


Orkade aldrig uppdatera igår kväll.. men hade som dem tidigare dagarna/kvällarna tillsammans med H och J sjukt trevligt =) 

fast först på dagen satt jag och skrev hemtenta vilket inte var lika kul som kvällen, gick väl helt okej bra men det gick segt :P menmen.. 

sen på eftermiddagen, vid 16, gick jag en sväng till en skola där H jobbade för att göra en kort observation inför ett arbete som vi ska göra och sen gick vi vidare mot coop, mötte upp J och handlade det som behövdes till middagen =) sen hem till mig för att laga middag :) det blev fläskfilé med potatis och morötter i ugnen och vitlökssås :D MUMS! alla tyckte det var mega gott :D hehe.. 

sen efter maten kollade vi på film, bröllopsduellen och den var bra :D när filmen var slut så gick H och J hem och jag kröp ner i sängen =) 

 

Idag blir det väl ta hand om disken från igår (orkade inte göra det igår) och sen handla lite mat så jag kan laga mig någon middag ;P och även matlådor till veckan ^^ 


Hoppas alla har en finfin dag framför sig =)

 

Av Erika - 17 februari 2012 08:14

Godmorgon!

Då har hemtentan precis kommit ut på cambro då.. blää :P känner mig sjukt opepp på den! men kommer man bara igång så ska det nog gå bra!

 


Det blir skriva nästan hela dagen idag, sen i eftermiddag ska jag iväg en sväng och göra en observation i en förskoleklass inför ett arbete vi ska göra och sen ikväll blir det middag med H och J =) 

Blir nog en bra dag trots allt =)


bäst att komma igång nu!

Hörs när vi hörs
   

Av Erika - 16 februari 2012 19:43

Godkväll =)


Fick värsta rycket och städade rummet! skönt att ha det rent runt omkring sig.. damtorkade till och med här hemma och det, ska jag säga er, var väldigt välbehövligt :P hehe.. trasan var alldeles grå bara av att torka ett ställe   hehe..

Som det ser ut just nu så vågar man ju till och med bjuda hem folk hit imorn ;P så bra så! och eftersom det är nystädat så har jag ingenting att skylla på imorn när hemtentan ska skrivas, bara att göra det! 

 


Idag då? njae, inte speciellt speciell dag :P rörelselektion som var rätt rolig.. först lekte vi nån lek och sen fick vi med hjälp av väldigt lite material hitta på/göra om en lek - det var kul! 

Efter rörelselektionen var det seminarie, det mest stressade hittills på uni. man hann knappt med det som skulle göras men det gick väl okej iaf :P 


På hemvägen mellanlandade jag hos J där vi fixade lite med trasiga skor som hon hade och även hennes hår fixade jag =) och sen fortsatte jag hemåt.. 


nu är det snart dags att krypa ner i sängen :D om 1 timme iaf ;P 

Hoppas alla haft en finfin dag och att ni får sova så gott =)

 

Av Erika - 16 februari 2012 08:01

Godmorgon =) 


Ingen sovmorgon idag heller ;P klev upp för typ en timme sen för att käka frukost och om typ 1 timme ska jag börja röra mig mot J och sen vidare till skolan för lektion, eller vi ska till iksu och leka först på förmiddagen och sen i eftermiddag har vi seminarie ^^ 


Sen i eftermiddag/kväll måste jag ta och plocka i ordning här.. har hemtenta att skriva imorn (fredag) och om jag sitter hemma och det är stökigt går det inte alls att koncentrera sig, hoppas dock att det blir sitta på skolan med J och H eller nån av dom.. jobbar båda så sitter jag hemma, om inte jag jobbar förståss ^^ det får vi se:P 

 

Nu måste jag ta och packa väskan inför dagen, förbereda lunch och allt sånt där som ska göras =)

Ha en bra dag allihopa!

 

Av Erika - 15 februari 2012 18:37

Godkväll =)


Det värsta med att ha en trevlig kväll och somna sen är att man blir så sjukt trött dagen efter! som idag t.ex klev iofs upp ganska tidigt, vid 7.15 kanske klockan var.. men sen vid typ 10 tog jag mig en power nap, vaknade när klockan ringde och började plugga.. typ 20  minuter senare höll jag på att somna med boken över näsan så då tog jag en nap till innan jag kunnde komma igång med plugget på allvar.. sen höll jag mig vaken.. 

men nu, eller dem senaste två timmarna lite drygt har jag också fått kämpa för att hålla ögonen öppna ;P, nästan så man vill gå och lägga sig.. men risken att man vaknar tiiiiidigt imorn är då överhängande så jag ska försöka hålla mig vaken nu tills det blir sängdags =)

 


pluggandet idag har gått mindre bra, har börjat läsa lite i boken som vi ska läsa och har även börjat skriva lite på det som ska lämnas in på seminariet :P...

Tog en promenad med J mitt på dan idag, sjukt härligt väder =) annars har jag inte gjort speciellt mycket!

och hade väl tänkt fortsätta med det! Jag ska skriva ut lite papper till morgondagens seminarie och sen blir det inga mer ansträngande och avancerade saker ;P hehe.. 


Hoppas alla haft en finfin dag =)

 

Av Erika - 15 februari 2012 11:38

Tjolahopp!


Jag lever!

har iofs bara gått en dag sen senaste uppdateringen men iaf ;P


Gårdagen var suuper mysig, iaf efter skolan.. skolan var väl okej men aa, man lärde sig inte så mycket nytt :P.. Efter skolan följde jag med H hem till henne och fick se hennes nya fina lägenhet =) mycket fin! skulle absolut kunna tänka mig att bo där!!

Var kvar hela kvällen, käkade middag, spelade spel.. vid 20.30 kom J dit och vi kollade på film och hade allmänt trevligt =) var inte hemma för ens vid 23.45 eller nått sånt och då orkade jag inte gå in här och uppdatera.. och hela morgonen har typ bara försvunnit, har pluggat lite, kollat på webtv och sovit ;P hehe.. sjukt vad trött man kan bli ibland alltid.. 

filmen vi såg.. den var ganska galen men rolig :D

   

Några andra planer för dagen? ta en promenix med J nu någon gång efter lunch.. mitt knä vill inte riktigt vara med så jag skippar gymmet idag i hopp om att det ska bli bättre och sen blir det plugg..

fattar dock inte varför jag (vi) ska läsa om nervsystemet, hur musklerna fungerar och sånt där och sen skriva om en lek vi lekte under vår uppväxt :P känns som inte relevant på nått vis :P menmen kanske blir mer intressant längre fram i texten! 


Bäst att fortsätta med pluggandet nu och kanske försöka få i sig lite lunch =)

 

Ovido - Quiz & Flashcards