livetiumea

Alla inlägg under februari 2012

Av Erika - 10 februari 2012 08:44

Godmorgon =) 


Sitter här och är redo för gymmet! tänkte bara slänga in en liten uppdatering innan jag ger mig iväg! 


Ska gymma nu på förmiddagen sen blir det hem och bara ta det lugnt innan jag ska hem till J för tacomiddag :) 

hemma lär det väl lite slappa bara, plocka lite för det ser ut som en bombnedslag på mitt rum xD några andra planer har jag inte :P 

Nu måste jag packa i ordning mig själv och sticka iväg =)

Ha en bra dag allihopa så hörs vi en annan gång!

   

Av Erika - 9 februari 2012 21:00

Godkväll =) 


Snabb uppdatering om dagen!
Skola på förmiddagen, halvt värdelös föreläsning.. ämnet var intressant men allt hon sa hade jag kunnat läsa mig till på egen hand :P typ..

efter den föreläsningen var det 4 timmars "håltimme" då ska jag hem med min nyfunna vän H och käkade lunch och snackade skit =) hehe efter typ 2 timmar så drog vi oss mot iksu och sällskapade med J som kom från stan och sen hade vi en sjukt rolig rörelse lektion :D bästa hittills!!


Igår på stan provade jag jackan ovan men köpte den aldrig.. dock gjorde jag det idag =) eller J köpte den så ska jag föra över pengar till henne =) hehe..


 

Stickningsprojektet :D dem fyra färgerna på första bilden och i mönstret på andra bilden :D det ska bli en filt/överkast till J i examenspresent (jag vet att det är två år kvar men mycket kan skita sig när man stickar och hon vill ha den 120 cm * 200 cm så jag har det jag gör)


nu ska jag borsta tänderna och säga nattinatti till den här dagen!
Godnatt och sov så gott =)

    

Av Erika - 9 februari 2012 06:56

Godmorgon =)


Idag är det skola, "hela" dagen.. föreläsning nu på morgonen 8.30-10 sen har vi 4 timmars håltimme, eller lunch eller vad man nu vill kalla det.. sen är det skola igen 14-16 :P ganska surt att vara ledig så länge mitt på dagen men nått kan man ju alltid roa sig med =) hehe..


Några andra planer har jag inte, ska väl fortsätta sticka på det jag började med igår annars är det bara lugnt idag! När jag kommit lite längre så ska jag ta och fota det så ni får se vad jag håller på med =)

Nu ska jag ta och packa väskan och ge mig till skolan..  

Hoppas allt är bra med er =) 

 

Av Erika - 8 februari 2012 20:33

Godkväll =)


Idag har jag varit på vifft från 9 imorse till typ 19.30 nu ikväll ;P 


Först var det skola och en väldigt ointressant föreläsning om något jag hade kunnat läsa helt själv :P och det mesta visste man sen innan.. menmen


Efter den skolstunden så stack jag och J ner på stan där vi fixade lite, jag köpte garn bland annat.. ska fixa bild på det ska bara sticka lite så jag kan visa vad jag håller på med =)

När vi var färdiga på stan så stack vi hem till J för att sen röra oss vidare mot gymmet =) körde lite mer än en timme och sen blev det dusch och bastu! drog hem till J en sväng och var med henne till ica och sen stack jag hem =) men då var klockan så mycket redan så jag visste inte riktigt vad ;P haha.. 


Nu sitter jag och kollar på sveriges mästerkock och stickar =) härligthärligt!

efter TV:n blir det sova =)

nattinatti!

   

Av Erika - 8 februari 2012 08:34

Godmorgon =) 


Ny dag nya möjligheter, eller?

Idag är en riktigt kort dag i skolan, börjar 10.30 och slutar 12.00 känns ganska onödigt men ska dit iaf och se om man får ut någonting av det ^^ 

Efter skolan ska jag och J ner på stan och kolla efter garn, hon har önskat sig en lappfilt i examenspresent och för att vara säker på att bli klar så ska jag börja nu, även fast det är två år kvar ^^ men försvinner sticksuget så är det ju bara att ta en paus liksom ;P hehe.. 

Inte för att jag ska sticka pippimönster men iaf ;P  

Efter stan blir det träning =) ska bli härligt att köra ett pass! Igår var ju en vilodag så idag blir det hårdkörning! 


Nu måste jag ta och packa väskan och hitta några kläder att sätta på mig =)

Ha en bra dag allihopa!

 

Av Erika - 7 februari 2012 19:39

Godkväll =) 


sitter här och fryser som alla andra kvällar.. man kan ju börja fundera på om det är något allvarligt fel eller vad det är, fingrar och tår är som isbitar trots kläder och jag är allmänt hurven "/ 


Idag vart det skola! en redovisning i klass med en redovisning i årskurs 4.. helt ovärd verkligen :P efter det var det hål i över 2 timmar och sen hade vi en praktisk lektion som var lite si så där.. vi fick olika delar ur olika sagor/berättelser i våra grupper också byggde vi upp stationer med någonting från den här sagan t.ex helvetesgapet från ronja, hur lilleskutt hoppar, krypa under sängen som nils karlsson pyssling och massa annat.. 


förutom lektioner så har det varit mycket flumm och skratt idag också ^^ tur att man har några att skratta med när allt annat är som det är =) hehe 

Tyvärr blir ingenting lika kul när man ska återberätta det så ni får helt enkelt nöja er med att det var kul :D haha

 

Nu ska jag ta och göra i ordning en mugg med te och titta på mot alla odds =)


Hoppas alla haft en finfin dag! 
Och nattinatti när ni nu ska sova

       

Av Erika - 7 februari 2012 07:08

Godmorgon! 

Inte för att morgonen är god när man måste kliva upp klockan 6 men som mamma sa.. Det är bara att vänja sig! :P och det är ju väldigt sant.. för när livet börjar på "allvar" och man ska till jobbet då är det nog många dagar man behöver upp tidigt :P

 

Idag är det iaf skola, nästan hela dagen.. från 9.30-15 först redovisning och sen praktisk lektion.. efter skolan blir det väl hem skulle jag tro, några andra planer har jag då inte =) ...


Nu måste jag packa väskan med ombyte inför den praktiska lektionen och lite grejor till redovisningen!
Ha en bra dag allihopa!

   

Av Erika - 6 februari 2012 20:12

Godkväll =) 


Den här dagen har varit en riktigt bra dag! =) 


Började dagen hos J med att lämna lite grejor innan vi promenerade vidare på ica och sen till H.. hemma hos henne så bakade vi nan-bröd =)

 

sen fikade vi lite av brödet också =) blev så mycket så det räckte gott och väl med det andra brödet att ta med till redovisningen imorn =)


Efter bakningen stack jag och J hem till henne och åt lunch innan vi + H åkte mot expo :D där shoppade vi loss lite grann ;P hihi

   

Jag köpte nya gardiner, tycker mina är för somriga för den årstiden som det är =) 



     

sen köpte jag en mikrofiberduk för att torka damm och en stavmixer så jag kan göra smoothies :D 



Nu ska jag ta och slappa framför TV:n en stund innan jag ska sova =)

nattinatti när ni nu ska sova!


 

Ovido - Quiz & Flashcards