livetiumea

Alla inlägg under februari 2012

Av Erika - 14 februari 2012 07:58

Godmorgon =) 


sovit gott?
Jag har sovit som en stock, ville inte alls vakna när klockan ringde men det var bara att kliva upp och gilla läget ;P


Idag är det alla hjärtans dag (som om någon skulle ha missat det) börjar dagen med gym, sen blir det skola där vi ska laga mat anpassad för allergiker :P och sen ikväll blir det hem till H för alla hjärtans dag mys, typ spela spel eller se på film eller något sånt =) så trevligt så! Det blir jag, J och H.. två singlar och en med distansförhållande, vi tyckte det passade bra att hitta på något på alla <3s dag då ^^ hehe.. 



Nu måste jag packa väskan så det är klart tills jag ska gå =)

Ha en bra dag allihopa!

   

Av Erika - 13 februari 2012 19:46

Godkväll!


Då hade ännu en måndag gått då :P dagen har gått riktigt fort, först rörelselektion där vi först fick leka en version av kull och sen en lag/taktik lek som hette typ rött land och vitt land.. kort och gott så i den leken var man två lag och man skulle försöka ta det andra lagets medlemar utan att dem fick med sig någonting av ens eget lags skatt :P typ.. 


Efter den lektionen var det lunch och sen föreläsning om födoämnesöverkänslighet! ganska intressant men det mesta kunde man sen tidigare, det som var bra var att man fick lite tips om vad som kunde finnas i vissa livsmedel som man aldrig tänkt på överhuvudtaget :P 

När skolan var slut promenerade vi hemåt, mellanlandade hemma hos J för lite mellanmål och sen vidare mot tenton och ett gympass! körde inte jätte hårt men närmare 1 timme blev det iaf =) 


Hemma har jag inte gjort så mycket, mest bara tagit det lugnt.. ätit "middag" (havregrynsgröt) och kollat på webtv, nu ska jag nog ta och göra en kopp te och sätta på den rätta tv:n för en gångs skull ;P hehe



Hoppas alla haft en finfin dag =)

passar väl på att säga nattinatti också eftersom jag inte loggar in något mer idag =)

 

Även fast ni kanske inte ska sova än på ett tag =)


   

Av Erika - 13 februari 2012 08:53

Godmorgon =)


Idag är det skola! först rörelselektion och sen föreläsning =) efter skolan blir det en sväng till gymmet! 

Har inte tid att skriva mer nu, måste klä på mig, packa väskan och sticka iväg =)

ville mest bara säga godmorgon! hehe


ha en bra dag allihopa!

     

Av Erika - 12 februari 2012 19:38

Godkväll =)


Sedan förra inlägget har jag sovit, lagat mat, ätit mat, stickat lite och kollat på TV =) 

Maten jag lagade var köttbullar och potatismos så nu har jag köttbullar så jag klarar mig ett tag :D 


 

Mina mumsiga köttbullar :D helt egengjorda!


 

Woila! Mumsmums :D 


och eftersom det är sista dagen på den här veckan så kommer här en...

 

Måndag: skolan, träna

Tisdag: träna, skolan

Onsdag: träna

Torsdag: skolan

Fredag: hemtenta =(, eventuellt middag med några kompisar =)

Lördag: oplanerad

Söndag: tentaplugg och träna


ungefär som så ser min vecka ut :) inte helt fel! något mer kommer säkert hända man vet aldrig!


nu ska jag ta och frysa in mina köttbullar och sen fixa lite te :)
Hoppas alla haft en bra dag!

nattinatti :)

   

Av Erika - 12 februari 2012 12:07

Tjolahopp!

Hade en sjukt bra kväll igår! Tack alla inblandade som gjorde det så trevligt :D

Började med att baka pizza hemma hos J och käka den såklart, sen blev det melodifestivalen och gladiatorerna lite om vart annat..

Vi kollade inte klart på nått av det utan strax efter 21 så började vi spela sällskapsspel =) mycket roligt!

låter bilderna få tala för sig själv (kass kvalitet jag vet, mobilbilder)

       



Så lite bilder blev det iaf =)


Idag är jag dock sjukt trött! var inte hemma för ens vid 01 i natt vilket jag inte är van vid.. sen klev jag upp 7.30 för att sticka till gymmet ett tag senare - och det gjorde jag! och bra gick det! :D

nu är jag dock så trött så jag typ tittar i kors, men ska försöka få i mig lite lunch och sen kanske sova en stund ;P hehe


hoppas alla har en bra Söndag =)

    

Av Erika - 11 februari 2012 13:02

Tjolahopp!

Morgon är det inte längre så någon godmorgon hälsning blir det inte ;P haha

Jag vaknade strax efter 8 imorse och klev upp då för att baka scones till frukost :D Har inte gjort det sen före jul någon gång så det var på tiden! Gott blev det också :)

sen stack jag direkt till coop och det ska jag banne mig fortsätta göra.. såååå mycket enklare att vara där vid 10-10.30 än efter 12 xD folk var det ju där men inte alls lika mycket som det brukar vara vid den tiden jag brukar sticka annars ^^


Ikväll blir det myskväll hos J, hemgjord pizza, melodifestivalen och trevligt sällskap!

Men innan jag ska dit så ska jag ta och plocka iordning lite här hemma, tråkigt men det måste göras för nu ser det ut som ett bombnedslag här med saker precis överallt!


Hoppas alla har en finfin lördag =)

   

Av Erika - 10 februari 2012 21:37

Godkväll =)


Värsta värmeböljan ute ikväll.. hehe :P

 

förra veckan, visserligen på morgonen var det...



 

mycket kallare!!! 

men jag föredrar helt klart dagens väder =) man behövde ju inte ens täckbyxor när man cyklade hem! 


Det var en mycket mysig kväll hos J iaf, träffade en kompis till henne och vi 3 käkade tacos och fixade lite, ikväll var jag hårfixare, påkläderska, matlagerska, diskerska (heter väl inte så men iaf) och sällskapsdam typ =) (och säkert något mer också) men det var kul! 

maten var god och sällskapet var toppen, kunde inte bli så mycket bättre! 


Nu ska jag ta och krypa ner i sängen, imorn är en ny dag med nya prövningar som väntar!

Nattinatti allihopa!

 

Av Erika - 10 februari 2012 15:54

Tjolahoppsanhejsan!

gymmet på förmiddagen gick bara fint :) var opepp på uppvärmningen så det blev inte så mycket men sen körde vi ganska hårt i gymmet så det blev en timme allt som allt :)


sen jag kom hem har jag inte gjort så mycket, stickat och kollat på webtv!

så långt har jag kommit nu ;P

rutorna ska iofs inte ligga sådär utan brevid varandra.. men det är en hel rad av filten så när dem där ligger brevid varandra så bör dem vara 120 cm :D härligthärligt!! har ett helt gäng kvar men har ju låååång tid på mig också så det är helt lugnt =)


Ikväll blir det taco middag hos J, ska ta med mig lite grejor till henne också så ska väl ta och packa väskan nu :)
Ha en bra kväll allihopa!

   

Ovido - Quiz & Flashcards