livetiumea

Alla inlägg under september 2010

Av Erika - 28 september 2010 14:44

Tjo!


Hemma från skolan och en sväng till Ersboda, först lunch och sen lyckades jag och en klasskompis ta oss till biltema utan att bli överkörda eller ramla - som tur var :P sen följde jag med henne en bit tillbaka så hon skulle hitta hem och nu är jag hemma igen..

På biltema så införskaffade jag mig en ny ringklocka så nu har jag en laglig cykel xD Wiho ^^ haha


Idag i skolan fick vi reda på att vi skulle läsa typ 300 sidor till om en vecka och utöver det har vi en annan uppgift som ska göras, jag tror jag måste ta och sätta igång ganska så NU!!!! blää på det här :P


Förlåt att bloggen är sjukt tråkig nu men jag det enda jag gör på dagarna är att plugga typ :(


Aja, ha en fortsatt bra eftermiddag/kväll

  

3

Av Erika - 28 september 2010 07:54

Godmorgon


Det var väääldigt segt att vakna 06.43 när alarmet skulle ringa 06.45 jag blir liksom mycket segare om jag vaknar före än om jag blir väckt av alarmet på nått konstigt vis ;P haha


Idag är det skola och jag tror vi skulle få någonting att läsa inför föreläsningen på fredag, men jag vet inte xD haha..

Efter skolan ska jag till biltema med en klasskompis och sen vet jag inte om vi ska hitta på något mer eller hur det blir ^^ :)


Ska göra mig klar och sticka till skolan nu men ha en bra dag allihopa :)

  

Av Erika - 27 september 2010 18:35

Tjolahoppsan hejsan!


Idag var det skola och det var väl inte så jäkla intressant egentligen, vi diskuterade lite av det vi hade läst och sen babblade vi lika mycket om annat (som vanligt) haha men vi gjorde iaf det vi skulle..


Sen när skolan slutade så följde en klasskompis med mig till blodcentralen så skrev jag in mig som blodgivare så om typ 3 veckor får jag lämna blod om dem inte hittar någon sjukdom på proverna jag tog idag xD

  

Kan man snart vara lite stolt iaf XD haha en god gärning är det ju helt klart ^^


Nu ska jag göra något så tråkigt som att diska och sen blir det väl typ slappa framför tv:n

Ha en bra kväll allihopa :)

  

Av Erika - 27 september 2010 11:04

Godmorgon, eller snarare god förmiddag :)


Jag har varit effektiv nu på morgonen först pratade jag med mammsen medan hon cyklade till jobbet :D wiho sen har jag ätit frukost, pluggat och duschat..


plugget var helt klart det segaste!!!!!!! jag vill komma in i det här och komma igång nu, jag vill inte att det ska kännas såhär segt och blää och tråkigt.. eller tråkigt är det väl inte direkt heller bara allmänt segt med allt som ska göras och att det hela tiden kommer nya saker.


Idag är det skola från klockan 13, innan det ska jag äta lunch och försöka ta mig till intersport eller stadium och leta efter en toppluva alternativt ett pannband av något slag det är kallt om öronen när man cyklar på mornarna^^ haha


nej slut babblat från min håll, ni kan som läser kan ju alltid få babbla på i kommentarsfältet;P Alltid uppskattat :D


Ha det Bäst idag:)

  

Av Erika - 26 september 2010 20:57

Tjolahopp


Ligger här framför tv:n och har samtidigt har Elin fixat en ny header till mig :D

lite förändringar är aldrig fel ;P


Nu ska jag snart ta och borsta tänderna, ringa mamma och sen sova - imorn förmiddag MÅSTE jag plugga och sen är det skola på eftermiddagen :)


Lite to do i veckan

Måndag: plugga, skola

Tisdag: skolan

Onsdag: kanske stan?!

Torsdag: om inte stan innan så idag

Fredag: föreläsning och sen HEEM

Lördag: HEMMA!!
Söndag: Mickelsmäss


Ha en fortsatt bra kväll och sov så gott :)

  


Av Erika - 26 september 2010 16:15

Tjolahopp


Idag har varit en "bakis på livet med en släng av hemlängtan" dag..

Jag har inte orkat göra något vettigt alls - eller jag har börjat sammanfatta texten till imorn men det är alldeles för segt och jag har inget fokus, hoppas på att det går bättre imorn förmiddag, borde iofs göra nån sida till annars har jag alldeles för mycket till imorn.. aja vi får se hur det blir..


Om ett tag ska jag väl ta och laga lite middag, det blir kycklingtacos :D MUMS!!


Ha en fortsatt bra eftermiddag/kväll kanske uppdaterar sen (:


Bjuder på en bild från våran myskväll i fredags :P  

Inte alls bara massa onyttigheter :D haha men gott var det ;

  

Av Erika - 26 september 2010 09:36

Godmorgon


Igår var det alltså sittning - vi nollor gick från att vara just nollor till att bli ettor :D

Vi började hemma hos en klasskompis vid 14 och var där och hade det trevligt tills klockan blev 18 typ sen började vi röra oss upp mot universitetes området och till NH där sittningen var.

En kort sammanfattning..

Hos klasskompisen var allting hur härligt som helst. Vägen till NH var en katastrof. Början på sittningen likaså. Kvällen sen var härlig.

Det bjöds på spex också var det prisutdelning i olika kategorier så som årets nolla, årets patriot, årets lag, årets smörare m.m

Det bjöds på trerätters middag, till förrätt blev det någon form av toast med nån romröra på, till huvudrätt blev det nått kött och för oss laktosintolleranta några rotsaker till köttet, för dem andra potatisgratäng och till efterätt var det kladdkaka och grädde.


Efter alla spex och mat och prisutdelning när krogen öppnade igen så hoppade jag upp på cykeln och cyklade hem :) Väl hemma gjorde jag inte mycket, kollade facebook och sen sov jag :D


Idag är det plugg som gäller, ska sammanfatta några sidor ur en bok och sen ska jag läsa i en annan..


Ha en bra dag:)  









Av Erika - 25 september 2010 11:41

Tjolahopp!


Kände inte direkt för att börja det här inlägget med godmorgon eftersom att klockan är över halv tolv ;P

Trots att jag somnade typ halv ett i natt så vaknade jag där vid 9, gick upp och bakade scones till frukost :D MUMS!


Efter det så har jag varit och handlat och bakat muffins - alltid bra att ha något fikabröd ifall man skulle få främmande någon gång xD haha ^^


  

mina finfina muffins men dem sjönk ihop lite :(


Om ett tag ska jag väl ta och duscha och lite sånt och om typ 2 timmar är det dags att sticka iväg till en klasskompis, ikväll är det sittning som gäller och efter den är jag ingen nolla längre ^^ hihi xD


Nu ska jag fortsätta fördriva lite tid :) kanske bloggar igen innan jag sticker vi får se annars hörs vi ikväll eller imorn :)


  

Change Language

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards