livetiumea

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Erika - 16 maj 2012 18:59

Godkväll :) 


tänkte berätta lite om senaste dagarna, har ju inte varit hemma så därav ingen uppdatering :)

Måndag: samling på universitetet 7 på morgonen och sen bil för att komma till båten, VÄRSTA båtturen i hela mitt liv.. blåste nästan storm och båten låg typ på sidan ibland.. men det tog som tur var bara 30 minuter att åka ut till Holmön och när vi kom dit så gick vi runt lite på ett museum som finns där, pratade lite om ön historiskt och sådär sen vandrade vi mot där vi skulle slå läger, var en lägergård så alla grejor kunde ligga inomhus men vi sov utomhus i tält :)

   

vårat finfina tält :)


När vi hade slagit läger och ätit lunch så gav vi oss ut på en liten byavandring, lite mer historia och allmänt om ön vi var på.. sen när vi kom tillbaka så hade vi aktiviteter inomhus av olika slag..

middag lagades inomhus eftersom vädret inte var det bästa och sen på kvällen hade vi lite skapande aktiviteter + spökhistorie/skrönor berättande :)


Tisdag: vaknade vid typ 6.30 klev upp och åt frukost och sen packade vi ihop tältet och alla våra saker som skulle bäras ner till kajen igen eftersom vi skulle åka tillbaka till fastlandet igen på eftermiddagen.. vi dumpade av våra grejor och sen började vi vandringen mot lunchstället, under vandringen pratade vi om massa växter som sen skulle komma på tentan, lagade lunch på trangia och käkade det och sen hade vi en liten aktivitet då vi skulle göra ett miniakvarium sen gick vi tillbaka till packningen och hade växttenta SOM JAG KLARADE :D och sen var det typ dags att kliva på båten ;P

     

några små bilder från vandringen (klicka på dem så blir dem större)


när vi kom i land fick jag skjuts av en kurskamrat hem och när jag kom hem packade jag upp, duschade, åt lite fil och somnade en stund (sista var oplanerat) sen stack jag iväg och köpte lite kvällsfika till mig och J också stack jag hem till henne en stund där på kvällskvisten :) pratade lite skit och bestämde oss för att öppna våran låda med pantpengar som vi samlat sedan 18/1-12..

         

lite bilder från den oerhört spännande öppningen :D 

Var hemma strax före 21.30 och då var det bums i säng, en tröttare Erika är länge sen världen skådade..


Onsdag: omtenta på fåglarna imorse som jag KLARADE :D WIHOOOO!! så jäkla skönt ;P nu är det bara 2 examinationer kvar, lägerskolan och hemtentan.. sen stack jag ner på stan och träffade fina S och gick runt där, vid lunch så kom H och gjorde oss sällskap, vi käkade lunch och sen fortsatte vi gå runt på stan.. hittade lite småsaker men nu är det shoppingförbud! förutom mat då det kan ju vara bra att äta lite ;P var kvar på stan till typ 16.30 så det blev en riktig heldag.. sen jag kom hem har jag suttit här framför datorn, halvsovit och bara varit seg.. funderar nästan på om jag skulle gå och lägga mig men 20 är väl lite väl tidigt för att gå i säng ;P måste hålla mig vaken ett tag till.. får dricka lite te framför tv:n så kanske jag kan hålla mig vaken ;P


det var en liten sammanfattning av dem 3 senaste dagarna ;P nu blir det en mugg te framför någonting på tv, vet inte vad det är på tv idag men nått hittar jag nog alltid att titta på :)

hörs en annan dag!

 

Ovido - Quiz & Flashcards