livetiumea

Alla inlägg under maj 2012

Av Erika - 18 maj 2012 08:14

Godmorgon =)

Ställde klockan på 7 imorse för att ta mig upp och äta frukost eftersom jag hade tänkt gymma nu eller om en stund ;P måste äta ett tag innan så jag orkar träna sen =)

har inte varit på gymmet sen i söndags så idag blir det ett mördarpass utan dess like.. tänkte köra både armar, axlar, bröst och ben =) det ska bli härligt!

Några andra planer har jag inte för dagen, blir väl plocka i ordning lite på rummet.. eventuellt sticka en sväng till coop och handla så kan morgondagen ägnas åt annat onödigt ;P men vi får se vad jag orkar och inte orkar..

nu ska jag iaf ta och byta om och sen sticka till gymmet!

ha en bra dag allihopa =)

Av Erika - 17 maj 2012 20:23

Godkväll!

Ännu mera utebliven uppdatering ;P men först sov jag länge imorse och sen har jag varit borta hela dagen.. Blev medbjuden till Holmsund av B imorse och kom hem vid tyo 17.30 och då gick vi ut direkt med grannens vovve i cirkus 1 timme ;P

Vi bakade bullar, fotade aldrig när det var klar men sånna här fina snurror gjorde vi iaf ^^ mycket goda ;P

det har tagit nästan hela dagen idag, förutom hundpromenaden då på kvällskvisten och sen fixade jag iordning min middag (smoothie och smörgås) också frågade B om jag ville äta med henne så då gjorde jag det :)

nu har jag precis duschat och ska väl försöka hålla mig vaken en stund till :)
Har iaf haft en mysig dag idag :) hoppas ni där ute haft det också!

Nattinatti

Av Erika - 16 maj 2012 18:59

Godkväll :)

tänkte berätta lite om senaste dagarna, har ju inte varit hemma så därav ingen uppdatering :)

Måndag: samling på universitetet 7 på morgonen och sen bil för att komma till båten, VÄRSTA båtturen i hela mitt liv.. blåste nästan storm och båten låg typ på sidan ibland.. men det tog som tur var bara 30 minuter att åka ut till Holmön och när vi kom dit så gick vi runt lite på ett museum som finns där, pratade lite om ön historiskt och sådär sen vandrade vi mot där vi skulle slå läger, var en lägergård så alla grejor kunde ligga inomhus men vi sov utomhus i tält :)

vårat finfina tält :)

När vi hade slagit läger och ätit lunch så gav vi oss ut på en liten byavandring, lite mer historia och allmänt om ön vi var på.. sen när vi kom tillbaka så hade vi aktiviteter inomhus av olika slag..

middag lagades inomhus eftersom vädret inte var det bästa och sen på kvällen hade vi lite skapande aktiviteter + spökhistorie/skrönor berättande :)

Tisdag: vaknade vid typ 6.30 klev upp och åt frukost och sen packade vi ihop tältet och alla våra saker som skulle bäras ner till kajen igen eftersom vi skulle åka tillbaka till fastlandet igen på eftermiddagen.. vi dumpade av våra grejor och sen började vi vandringen mot lunchstället, under vandringen pratade vi om massa växter som sen skulle komma på tentan, lagade lunch på trangia och käkade det och sen hade vi en liten aktivitet då vi skulle göra ett miniakvarium sen gick vi tillbaka till packningen och hade växttenta SOM JAG KLARADE :D och sen var det typ dags att kliva på båten ;P

några små bilder från vandringen (klicka på dem så blir dem större)

när vi kom i land fick jag skjuts av en kurskamrat hem och när jag kom hem packade jag upp, duschade, åt lite fil och somnade en stund (sista var oplanerat) sen stack jag iväg och köpte lite kvällsfika till mig och J också stack jag hem till henne en stund där på kvällskvisten :) pratade lite skit och bestämde oss för att öppna våran låda med pantpengar som vi samlat sedan 18/1-12..

lite bilder från den oerhört spännande öppningen :D

Var hemma strax före 21.30 och då var det bums i säng, en tröttare Erika är länge sen världen skådade..

Onsdag: omtenta på fåglarna imorse som jag KLARADE :D WIHOOOO!! så jäkla skönt ;P nu är det bara 2 examinationer kvar, lägerskolan och hemtentan.. sen stack jag ner på stan och träffade fina S och gick runt där, vid lunch så kom H och gjorde oss sällskap, vi käkade lunch och sen fortsatte vi gå runt på stan.. hittade lite småsaker men nu är det shoppingförbud! förutom mat då det kan ju vara bra att äta lite ;P var kvar på stan till typ 16.30 så det blev en riktig heldag.. sen jag kom hem har jag suttit här framför datorn, halvsovit och bara varit seg.. funderar nästan på om jag skulle gå och lägga mig men 20 är väl lite väl tidigt för att gå i säng ;P måste hålla mig vaken ett tag till.. får dricka lite te framför tv:n så kanske jag kan hålla mig vaken ;P

det var en liten sammanfattning av dem 3 senaste dagarna ;P nu blir det en mugg te framför någonting på tv, vet inte vad det är på tv idag men nått hittar jag nog alltid att titta på :)

hörs en annan dag!

Av Erika - 14 maj 2012 05:35

Godmorgon..

Man börjar vänja sig vid tidiga mornar i den här kursen.. ligger iofs fortfarande kvar i sängen men alarmet stod på 5.30 samling klockan 7 och seg som man är på mornarna så valde jag att kliva upp tidigt :P

Idag beger vi oss ut till holmön, en Ö här utanför ume någonstans.. har ingen aning om hur det är där eller nått så det ska bli spännande.. tyvärr tror jag vi skulle få dåligt väder idag "/ så hemskt såg det faktiskt inte ut, lite regn mitt på dagen men det har väl ingen dött av?! och sen imorn blir det kanon väder :D

Nu måste jag kliva upp och äta frukost och packa det sista :)
Ha det bra så hörs vi när jag kommer hem =)

Av Erika - 13 maj 2012 20:19

Godkväll :)

är jätte stressad.. vet inte om jag packat allting eller om jag glömt något.. vad ska med? hur mycket av allt? det är ju trots allt bara en natt vi ska sova borta men man har ju med sig typ lika mycket grejor som när man är borta 1 vecka.. galet :P men jag tror jag har packat det viktigaste iaf ;P tandborste, sovsäck, underställ och lite annat smått och gott =)

Har hunnit med sjukt mycket idag iaf ;P

först gymmet, lunch hos J, pantat massa pant, kommit hem, börjat packa, sovit lite, cyklat till stan, reklamerat min kjol, cyklat till ÖoB, handlat lite, cyklat till J's dansklubb, tittat på henne och flera andra, cyklat hem, ätit middag, kokat sylt, fixa matlåda till imorn, packat lite mer, diskat x2 och däremellan hunnit prata lite med B också =) och med mamma i telefon;P helt galet!

sen tänkte jag bjussa på..

Måndag: till Holmön

Tisdag: holmön hela dagen, hem på kvällen, träffa J för kvällsfika

Onsdag: omtenta fåglar, träffa S och luncha =)

Torsdag: Träna

Fredag: träna

Lördag: slappa, städa, bara vara

Söndag: träna och packa

det är ungefär som så min vecka ser ut =) kommer gå sjukt fort tror jag! händer en hel del kuligt så =)

nu ska jag fundera lite till över packningen, packa det sista och hoppas på att resten är med!

nattinatti

Av Erika - 13 maj 2012 13:11

Tjolahoppp ;P

Eftersom klockan var så pass mycket mindre när jag kom hem än vad jag trodde så passade jag på att sova en stund, sjukt trött efter gårdagen och morgonens gympass! körde skiten ur mig själv (framför allt mina ben).. kunde typ inte gå efteråt, tur att man har cykel ;P

nu tänkte jag bjussa på lite bilder från gårdagen, sjukt mysig kväll med helt fantastiska tjejor :D

mina fina vänner som sjunger och paketen som jag fick :) påsen är en lunchpåse, perfekt för matlådan också är det en bild på efterrätten, vi var så glupska på någon bild på maten blev det inte men vi åt grillat som var huuuur gott som helst ;P

bilder på presenterna =)

Ugglan Pärla =)

En liten bättre bild på påsen =) sååå fin :D

En smoothiebok :D

Och en matlåda :D

mina vänner är så underbara :) :) :)

också lite bilder på det jag shoppade igår ;P

Köpte en ny bikini igår =)   mycket fin om ni frågar mig :D

också köpte jag en kjol för presentkortet jag fick av mina hyrevärdar men upptäckte alldeles för en stund sen att den var trasig så måste lämna tillbaka den :(

det var allt ifrån gårdagen, nu måste jag plugga fåglar och börja packa allt inför kommande övernattning. I eftermiddag blir det kika på dansuppvisning som J är med i :D

ha en fortsatt bra dag allihopa =)

Av Erika - 13 maj 2012 07:56

Godmorgon =)

Hade en sjukt underbar dag igår :D Först stan med J och S, köpte en bikini och en kjol.. och sen på kvällen var vi alla hemma hos H och käkade good middag och firade min födelsedag i efterskott :) bilder på allt från gårdagen kommer senare, orkar inte tömma kameran nu och har inte fotat det jag fick i present eller det jag shoppade igår så det får vänta ;P

Idag blir det gymmet nu på morgonen, klockan 9 närmare bestämt och sen blir det en liten lunchdejt hemma hos J.. behöver fixa lite saker där så det passar ju finfint :)

när jag kommer hem måste jag packa inför övernattningen med skolan mån-tis :)

nu måste jag byta om, leta reda på lite träningskläder och se till så jag har med mig alla gymgrejor :)

hoppas alla får en finfin söndag=)

Av Erika - 12 maj 2012 08:13

Godmorgon :)

har redan varit vaken i typ 2 timmar.. varför ska man inte kunna sova när man får?! låg och läste ett tag och strax efter 7 gick jag upp och startade första maskinen tvätt och nu har jag precis slängt i nummer 2

blir en hel del tvätt när man tränar 4-5 pass i veckan ;P hehe..

Idag blir det stan med fina J :D

Det enda jag vet att jag ska kolla efter är en bikiniöverdel.. min gamla är för liten, trasig och väldigt gammal (si så där 6-7 år)... men sen får vi se om man hittar nått mer ;P sommarkläder är alltid kul att köpa ^^ fast jag borde verkligen inte handla något ;P

sen ikväll blir det mys hemma hos H tillsammans med S och J också jag och H såklart :D (mkt bokstäver här..) vi ska fira min födelsedag i efterskott ;P har liksom inte gått att få ihop eftersom allihopa varit borta i omgångar ;P men ikväll då jäklar ;P hehe!

Nu ska jag ta och hitta på nått medan tvätten är i maskin sen blir det duscha och göra sig i ordning för staden =)

ha en bra dag idag allihopa :D