livetiumea

Alla inlägg under maj 2012

Av Erika - 8 maj 2012 19:30

Godkväll :)


har varit en härlig dag idag! Jag tog mig till gymmet efter många om och men och det var härligt! tungt med träningsvärk men annars så.. körde armar, axlar, bröst och mage :) också cyklade jag både till och från och även som uppvärmning ;P 


sen när jag kom hem så åt jag lunch, smoothie och smörgås och sen tog jag min bok och satte mig ute på altanen :)


 

Njuter till fullo :) så skönt! det blåste lite kallt emellanåt men annars var det så härligt!




min utsikt =) inte så mycket att se men iaf^^


nu ikväll blir det titta på TV och dricka lite te här i soffan och bara ta det lugnt :)

hoppas alla haft en finfin dag :)

   

Av Erika - 8 maj 2012 09:16

Godmorgon :)


Sitter här och funderar.. gymmet eller inte gymmet?! vaknade med huvudvärk så känner mig lite tveksam på om jag orkar men jag tror det får bli en liten sväng iaf.. om inte annat får jag ju cykelturen dit och hem :) och jag har ju ändå inga andra planer för dagen så då kan man ju lika gärna fördriva lite tid på gymmet :)

Idag är det armar, axlar och bröst som ska tränas.. har fortfarande lite träningsvärk kvar från lördagens pass men det är ju bra att träna med träningsvärk säger dem som vet xD


Nu ska jag ta och byta om och sticka iväg, hoppas ni får en bra dag allihopa =)

   

Av Erika - 7 maj 2012 20:50

Godkväll (igen)


blev helt och hållet ändrade planer;P precis efter att jag skrivit förra inlägget så kom min hyresvärd ner och frågade om jag skulle följa med till grannen och boxas lite på en säck så det blev kvällens övningar istället för att ligga i TV:soffan ;P 

sen efter att vi hade gjort det så tog vi med oss hunden deras och var ute på en promenad i cirkus 1 timme =) så jäkla härligt!

(bild från förra året) men vi var ute i spåret och gick iaf =)


Nu ska jag ta och borsta tänderna och gå och lägga mig =)

nattinatti allihopa!

   

Av Erika - 7 maj 2012 19:14

Godkväll :) 


vet inte vad jag ska skriva riktigt.. dagen är slut och det har väl varit en okej dag :P tentan gick som den gick.. blir omtenta nästa vecka så måste ta och plugga på utseendet på fåglarna lite bättre den här gången.. får väl slå upp ett tält på skolan vid alla uppstoppade fåglar xD skämt åsido.. men måste iaf dit med listan på alla fåglar jag ska kunna och typ skriva ner typiska utseenden för dem fåglarna eller nått :P men det får bli imorn eller på torsdag :) 


efter tentan idag så cyklade jag till gymmet och körde kondition och core, blev lite halvt som halvt pga träningsvärken men körde 30 minuter kondition och sen lite olika core övningar :) blev inte fullt 1 timme på gymmet.. 

 

nu ska jag ta och slå mig ner i soffan och titta på sjukhuset, sen vette tusan vad som händer.. är inget bra på TV ikväll :P men något hittar man alltid på =)


Ha en bra kväll allihopa!

 

Av Erika - 7 maj 2012 15:05

Tjolahopp =)


Kom på att jag tagit hem min hajkbricka nu så jag kan visa bild på den, en bild på sittunderlaget jag gjorde kommer också =)

 

Ena sidan


 

och andra sidan =)


har ingen speciell fram och baksida.. bara ena sidan och andra sidan^^


om någon undrar vad en hajkbricka är så är det en bricka (no shit sherlock) som man kan använda till allt möjligt, skärbräda, presentera material, servera saker med.. finns säkert fler saker också men just nu står det lite still i mitt huvud ;P


 

mitt sittunderlag, har inte gjort så mycket med det mer än sytt lite runt kanterna och även sytt in mitt namn.. ska ta och göra ett hål och fixa någon lite hängare av nått slag på den så man kan hänga den om det skulle behövas! :)


det här har vi fått göra i skolan på kursen jag läser nu, roligtroligt =)


nu ska jag fortsätta göra ingenting typ.. läsa lite eller nått.. kuggade på tentan så känner mig lite låg men det är omtenta om en vecka så får väl tälta på skolan vid fågelskåpen eller nått sånt... 


ha det bra så länge!

 

Av Erika - 7 maj 2012 07:49

Godmorgon! 


Idag är det fågeltenta som står på schemat. BUHUHUHUHU! kommer inte gå nå bra alls känns det som.. jäkla fåglar och låta likadant som varandra.. eller okej det gör dem kanske inte men jag har verkligen inte kommit underfund med hur jag ska lyssna för att känna igen dom... 


efter skolan blir det direkt till gymmet och körde ett pass, jag trotsar träningsvärken som har tagit över min kropp och kör lite idag med =) inte ska väl lite träningsvärk få hindra än.... :P 

sen får vi väl se vad resten av dagen har att erbjuda, inte så mycket skulle jag tro men man vet ju aldrig =) 


nu ska jag ta och plocka iordning allt jag ska ha med mig och sen möta upp C för gemensam cykeltur till skolan :)

ha en bra dag allihopa :)

 

Av Erika - 6 maj 2012 19:38

Godkväll :) 


Träningsvärken blir värre för var stund som går.. orkar knappt lyfta armarna ovanför huvudet och det är tungt att resa sig upp och sätta sig ner :P ser av den anledningen inte fram emot morgondagen.. :P 


sen senaste uppdateringen har jag inte gjort så mycket, lagat lite mat :D 

 

ugnstektfalukorv och hemmagjord potatismos också lite grönsaker såklart =) 


har även tittat på Eva&Adam på webtv.. 

serien är ju så pinsam egentligen men den är såå bra också :D älskade eva&adam när jag var mindre och har väl en viss förkärlek till det även idag ;P


Idag är det söndag så vi tar väl en titt på vad som händer i veckan ;P

   

Måndag: fågeltenta, träna

Tisdag: Träna

Onsdag: skola 8.30-14.30, kanske träna

Torsdag: Träna med J

Fredag: skolan 8.30-12

Lördag: eventuellt stan med J

Söndag: träna


nu jäklar ska jag köra stenhårt med träningen fram tills jag kommer hem! (även sen också men nu medan jag är själv så måste man ju kämpa liiiite extra) 


nu ska jag ta och fixa lite te och titta på mästarnas mästare =)

ha en bra kväll och sov så gott när ni ska sova =)


 

Av Erika - 6 maj 2012 13:47

Tjolahopp! 

Sov riktigt gott hos J i natt :D hon har en superskön luftmadrass.. att jag sen vaknade med träningsvärken from HELL är en annan femma ;P

vi klev upp typ 7.30 och bakade scones och sen efter frukost så gjorde vi oss redo att sticka till gymmet.. kom dit vid 9.10 och körde i över en timma :D så skönt.. men om träningsvärken idag är from hell så vette tusan vart träningsvärken imorn kommer ifrån... :P men ska inte klaga jag tycker det är ganska skönt med träningsvärk.. då får man liksom "kvitto" på att man har gjort någonting på gymmet och kämpat :D


sen jag kom hem har jag inte gjort mycket, glott på lite webtv och ätit lite lunch.. ska väl ta och försöka lära mig lite fåglar :P jag känner mig helt lost "/ tentan imorn kommer inte gå bra.. och motivationen till att lära mig fåglarna är inte heller på top :P vet inte vad det är.. men fåglar tillhör inte mitt största intresse :P


nu ska jag ta och komma igång med pluggandet!
Hörs när vi hörs och hörs vi inte då så hörs vi senare ;P

   

Ovido - Quiz & Flashcards